Skrivet den: 2013-10-29 Klockan: 23:38:05

Här verkar det FÖR bra

.....och frågan är ju om det KAN vara för bra....




Jag var i väg på en jobbintervju i morse. 

Min syster frågade mig om jag aktivt söker jobb nu och det kan jag väl inte säga att jag gör. Jag letar inte jobb, jag skulle ju vara arbetslös och förverkliga mina drömmar ;) Men nu ser jag mig hängandes på en massa bra tips om lediga jobb som bekanta tipsar mig om. 

Arbetslösheten går år fanders ;)
Lika bra det. 

Hur som helst. 
Jag var i väg på ett jobbtips i morse och nu sitter jag här med huvudet fullt av tankar. 
Har ni hört detta:

"Om det verkar för bra för att vara sant, då är det troligtvis så också."

Så nu vet jag varken ut eller in. 
Det verkade FÖR bra. 
Så bra att det känns väldigt oroligt i magen. 
Ska man bara då gå på magkänslan och avskriva detta. Eller tro att det bara är jag som inte vill strula till mitt redan kaosaktiga liv med ännu ett kaosmoment och strunta i det och köra på och testa???

Ack så många frågor och inte ett enda jäkla riktigt svar. 
Det var inte så lätt att bli vuxen som jag trott. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Nån chans att göra en bakgrundskoll?
Om det är nånting som MÅSTE göras omedelbart,
är det vanligen "för bra för att vara sant".
Om det är nånting som skall skrivas på,
VÄNTA!

Svar: Ja det är ju just det. De har bråttom. Vill köra igång på måndag. Och skriva på, ja det är ju jobbkontraktet. Kag ska försöka snoka lite.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-30 @ 03:07:52
Postat av: annelie

Kan du kolla upp företaget? Det skulle vara himla roligt om det är så bra som det verkar. Håller tummarna!

Svar: Jag ska försöka luska lite i morgon. Ja visst vore det kul. Men otroligt.....håll tummarna tack.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-30 @ 21:20:29
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Freja

Håller med de andra, kan du kolla upp det på nått sätt? Prata med andra som jobbar där? Det är väl inget sånt att du ska köpa på dig produkter och sen sälja vidare? Det har jag kompisar som varit med i inom olika områden. De tror alltid att de ska tjäna så mycket, men det är de som värvar dem som tjänar, själva har de förbundit sig att köpa visst mycket produkter varje månad som de sen inte blir av med utan måste bekosta helt själva... Hur mycket tandkräm kan en familj förbruka egentligen? ja inte på långa vägar så mycket som de köpt in i tron att de lätt ska kunna sälja det vidare...

Svar: Åh nej. Det är inte något sånt. Det är det som är så kusligt bra. Jag måste inte investera något. Inte riskera något. Inte förbinda mig till något. Mystiskt. På måndag ska jag få träffa dem som jobbar där. Så får vi se.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-30 @ 22:31:23
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Spännande! Väntar på rapporten. Hoppas
det är lika bra som det låter. Tumhålling på gång!

Svar: Jag återkommer med rapport. Var så lugna ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-31 @ 02:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0