Skrivet den: 2013-10-27 Klockan: 01:09:50

Här hamnade vi mitt i julen

...när jag idag på vår "lediga-göra-ingenting-lördag", drog ut hela familjen på stan för att göra samma runda som förra lördagen. Fast nu ett par timmar tidigare så vi inte skulle fastna i den heliga siestan och komma hem utan uträttat ärende. Precis så som hände då. 

Det gick skitbra. 
Allt flöt på som det skulle. 
Men vi hamnade rakt i den stora julskyltningen som det stora varuhuset "el corte Ingles" har varje år. 
I OKTOBER?
Det kändes faktiskt lite mystiskt. 

Fast jag kom då över lite fint till ett födelsedagsbarn på fredag. 
Som jag naturligtvis inte kan visa upp här ;)

Men vi hamnade rakt in i julen. 
Och jag fick ett par riktigt fina videor av ett par jul-spel-dosor. Men den får ni titta på på Facebook.  Har inte haft tid att undersöka publicering av rörliga bilder på min blogg. 























Vi skulle egentligen bara ut och köpa en detalj till halloween, en ljuslykta i keramik i form av en pumpa som man kan ha värmeljus i så man slipper köpa en färskt pumpa att karva i varge år eftersom de ruttnar här på tre dagar om de inte får stå utomhus i kallt Sverigeklimat, men vi hamnade på halloween-parad över hela stan och kom inte hem förens sent på eftermiddagen. Då vi lunchat på macceD och utökats med ännu en unge vars mamma blivit sjuk och behövts avlastas lite under eftermiddagen. 

Hem i tid till den oerhört viktiga fotbollsmatchen som Älsklingen gått och mumlat om. Flera veckor. 

Jag som skulle halloween-pynta och skicka jobbansökningar. 
Det blev inget gjort med det. 
Tur att det är söndag i morgon. 

















Och nu är vi i farten igen med soffa, vin och TV. 
Jag vet hur det slutar. Jag har redan nickar till en gång då häftigt att mobilen höll på att fara i golvet. 

Halvtid i helgen. 
Glöm nye att flytta tillbaka klockorna i natt. 

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Åh, vad mycket fint på julskyltningen! Jo,sanslöst onödigt det här med klockorna, kan jag tycka :)... klockan blev ju 3 två gånger i natt, det blev jag varse om när datorer och program skulle ställa om sig i natt när jag jobbade...

Svar: Jasså! Strulade det? Då sov jag så jag märkte inte. Blev det ett mini-2000-tal? ha ha
Yohanna i Las Palmas

2013-10-27 @ 11:26:28
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ruth i Virginia

Fy ajutton!
Jag är redan trött på julen!
Grinig gammal kärring :(

Svar: Redan trött? Av att se den här ? ;) Du får blunda och spara dig så du orkar med att njuta ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-27 @ 13:04:27
Postat av: Freja

I Amsterdam fanns en butik som bara sålde julsaker året om. Den var helt galet glittrig och överbelamrad butik. Man fick tyvärr inte fota i den...

Svar: Nej vad synd. DET hade jag velat se. Glitteröverflöd ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-27 @ 23:52:02
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0