Skrivet den: 2013-11-06 Klockan: 23:53:10

Här provar vi ombytta roller

...när Älsklingen får prova på att vara hemma"fru" på eftermiddagarna.




 
Det har ju blivit lite upp-och-ner här när jag har börjat att jobba. Ett väldigt pusslande med rutiner och sysslor så att allt ska stämma och inget hamna mellan stolarna.
Just nu kan jag säga att det är mest KAOS här.
Men jag hyser stort hopp om att det ska rätta till sig inom kort.
 
Om inte annat kan det vara bra att få känna hur det känns att sitta på den andra stolen...
 
Här-om-dagen var jag på årsmöte i svenska-kurs-föreningen och skulle komma hem sent på kvällen. Ungarna skulle ha varit matade och lagda för natten för länge sedan.
Skulle.
Ack ja, det är ju inte lätta att bli hemma-pappa och ha hand om ungar så där hux flux när man hela tiden haft det serverat och fixat när man kommit hem från jobbet.
 
Stackars Älsklingen ;)
 
När jag kom ut från mötet hade jag ett missat samtal på mobilen och när jag oroligt ringde tillbaka, tänkandes att VAD i hela friden har hänt nu, att man aldrig kan få gå iväg utan att det ska hända något, fick jag höra att det varit slut på blöjorna vid sängdags och att stora KALLABALIKEN brytit ut i det Ode-Medinska hemmet under kvällen.
 
Jag blev mäkta irriterad, för:
ETT
Det är Älsklingen som sätter på blöjorna varenda kväll och tar man den sista en kväll är det ju logiskt att tänka att man måste fixa själv eller säga till någon annan att fixa nya om man inte ska stå där med skägget i brevlådan nästa kväll.
 
TVÅ
Jag kunde se scenariot framför mig när Älsklingen i sista läggnings-minuten fick syn på den toma blöjkartongen och bröt ut i ett typiskt spanskt beteende med att gorma och skrika på alla och en var för sitt eget fel att glömma köpa nya och stressade upp alla ungar så att de inte alls velat att somna när de blivit stoppade i säng.
Jag hatar det beteendet.
Speciellt när jag vet att det är JAG som får ta smällen dagen efter med trötta ungar som inte kommit i säng i tid kvällen innan.
 
Älsklingen hade alltså jobbat från klockan fyra på morgonen, kommit hem och skjutsat mig till jobbet, haft hand om skrikiga skitungar hela eftermiddagen, fått alla i säng på minuten och då upptäckt brist på blöja. Fått kalla in svärmor medans hans fått springa ut och köpa nya. NATURLIGTVIS fel storlek ;) Och sedan hade inte ungarna velat somna efter all stress och kallabalik under kvällen.
 
När jag fick höra allt detta i telefonen efter mötet blev jag så less att jag hävde ur mig ett obetänkt:
- Men Älsklingen. Du måste faktiskt ta och organisera dig lite bättre.
Och då fick jag nästan luren i örat ;)
 
Och när jag kom hem och fick höra om allt elände han haft, hur jobbiga ungarna varit och hur dum jag var som tyckte att han skulle organisera sig bättre när han kämpade så, så kontrade jag med ett:
- Du, vi ska inte ta och ha lite sex nu va?
 
Den blicken jag fick......
 
Men det var det värt.
För det är nyttigt att byta roller lite så man får känna på hur det är att vara på andra sidan ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hur det kan bli...:) Det var roligt att läsa.

Svar: Ja det var helt oväntat, men så kom chansen och då klämde jag till. Mer jämlikhet i livet ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-11-07 @ 00:12:50
URL: http://www.susannedamgren.se
Postat av: Lena

Heja Yohanna! Jag fick skratta..........Hälsar Lena

Svar: Underbart att höra. Det fick jag också. Mer skratt åt folket ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-11-07 @ 14:10:55
Postat av: Lena

Heja Yohanna! Jag fick skratta..........Hälsar Lena

Svar: Dubbelskratt?
Yohanna i Las Palmas

2013-11-07 @ 14:10:57
Postat av: Ruth i Virginia

Herre gud, va' roligt! Håller med Lena.
Dina beskrivningar är absolut toppen.

Du vet precis vad män vill ha.

Ruth i Virginia

Svar: Ja om det är något som jag vet så är det det ;) En sur kärring som kommer med kritik. Går hem hos alla karlar ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-11-08 @ 00:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0