Skrivet den: 2013-05-28 Klockan: 14:49:19

Real Life - Vardagsliv

Igår satt jag och tittade runt på nätet på vad som hade skett under morgonen och kom rakt in i ett:
- God Morgon!-inlägg
från en käck tjej med en rykande kaffekopp i handen, nystylat hår och klanderfri outfit i ett modernt kök.
Meningen var väl att man skulle titta på henne och hennes fina måndags-fixning och känna sig pepp inför en ny vecka.
Inget fel med det.
 
 
 
 
Men tittade man närmare på fotot så såg man hur det låg en del grejjor på golvet och vad var detta om inte en spagetti mitt i allt.
Jag tror inte att det var meningen att det skulle vara så.
Men jag kände mig så otroligt lättad när jag såg den däringa spagettin på det stökiga golvet.
 
INTE skadeglädje.
Utan LÄTTNAD över att det ser ut så i andra hem också ;)
 
Har ni hört talas om det där blogg-ämnet "ett-foto-i-timmen-temat"? Där man ska ta ett foto i timmen under sin dag och lägga upp på bloggen eller instagram.
Vanligtvis så brukar man få se härliga frukostar, vackra blomsterarrangemang, uppseendeväckande kreationer som dagens outfit, vackra naturbilder på väg till jobbet, moderna träningspass och så vidare.
Ni fattar.
 
Men vart är allt det tråkiga?
Vardagen?
Det vanliga, det som man brukar se, varje dag.....det som inte är så fint men ändå är en del av vår vardag.
För visst kan det finnas intressanta saker att se fastän de inte är vackra, stylade eller perfekta?
Eller är det bara fina saker vi vill se?
 
Livet är ju sällan bara "fint" men det kan vara bra ändå ;)
 
Jag kan tänka mig att folk, när de hör att jag bor i Las Palmas på Gran Canaria med bungalow i Puerto Rico, föreställer sig att jag har ett helt annat liv än vad jag verkligen har.
Att solen skiner på mig hela tiden.
Att jag ligger på stranden och lapar sol.
Helst då med ett glas sangria i handen ;).
Att jag går i lätt sommarkläder och klackskor mest hela tiden för att jag kan (vilket var mina PLANER när jag flyttade ner hit).
Att jag äter exotisk medelhavsmat till vardags.
Att jag sitter på uteserveringar och sippar isthe.
Att vi är ute och njuter av det fina vädret hela dagarna och umgås med andra som njuter av det fina vädret hela dagarna.....hela dagarna ;).
 
Så.Är.INTE.Mitt.Liv ;)
 
Men det kommer jag visa upp i sammanställningen på torsdag.
För nu är det dags för er att Real-Life:a å det allra mest Real Lifiga ni kan hitta på. Ett par foton under VARdagen-tema blir det.
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
 
Veckan uppdrag blir att ta ett par bilder från ditt vardagsliv. Inte de då "vanliga" stylade bloggbilderna utan vardagslivet med all sin vardaglighet. Men det kan vara intressant ändå.
Ex:
- en ostylad frukost
- morgonfrillan
- skrikande ungar vid matbordet ;)
- en INTE så lyckad outfit som inte hanns att bytas
- en spagetti på golvet eller ett bomnedslag
- en maska som gått på strumpbyxan
- den kalla kaffekoppen
- när man somnat i soffan om kvällen fastän man hade planerat fantastiskt sex ;)
 
Ja ni vet, vardagen när den är som bäst.
Och alla har olika vardagar.
Det finns något intressant i allt.
 
Skriv och berätta på din blogg tills pâ TORSdag, om det du VILL berätta om. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På TORSdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra och få se hur det ser ut i varandras vardagar.
På RIKTIGT ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Jaha ja...undrar om morgondagen kan bli lite bättre än vad det varit idag??? Glömde dock fotografera. Något kanske jag kan åstadkomma :)

Svar: Alltid kameran redo för att dokumentera ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-28 @ 17:55:20
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Jag är med, självklart. Fast vad ska jag visa upp... Jag har nog visat upp mitt köksbord, mina sladdhögar, mitt förrådskaos... Jag hittar nått, var så säker!

Svar: Det blev sâ bra sâ.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-28 @ 19:40:38
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Åsa

*asg* ja kan inte hålla med dig mer, det vet du :)
Man orkar inte se det, men man kan ändå inte låta bli att läsa ;-)
Kram på dig!

Svar: Ja man kan inte lâta bli ändâ att snika pâ allt det dar perfekta ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-29 @ 09:47:32
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Freja

Varsågod, här kommer mitt extremt råkiga bidrag, men så ser min vardag ut just nu! http://frejareddevil.wordpress.com/2013/05/30/min-real-life-vardag/

Svar: Trâkig är just vad en vardag SKA vara väl ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-30 @ 17:52:15
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Dagens R.L landande perfekt, hade inte ämnet varit detta hade jag nog inte orkat dokumentera detta bedrövliga.
www.shaggkvist.se/anneli/2013/05/30/r-l-vardagsliv

Svar: En massa pepp kommer härifrân.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-30 @ 18:09:44
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0