Skrivet den: 2013-05-16 Klockan: 00:17:39

Real Life - ESC 2013

Vad bra det var igår.
Eurovisionsschlagerfestival-SEMI-finalen.
Jag tittade på den bärbara och blev helt fashinerad.
Det var SÅ bra att det hade kunnat plattsa som den RIKTIGA finalen och ingen hade blivit besviken. I alla fall inte jag.
 
 
 
Jag talar inte om bidragen nu utan själva föreställningen. Hon Mede, programledaren, som jag egentligen inte har en aning om vem det är, hon var ju super. Så där riktigt ironiskt perfekt och lagom överdriven att man bara kunde skratta åt det. Så himla bra att driva med (om det nu var ett skämt ;)...?) de andra programledarna för detta program som ju brukar vara så där skrattretande överdrivna jämt.
 
Och alla små filmsnuttar, fjärilsvideor och annat lull lull runt-i-kring kändes bara SÅ proffsigt.
 
Och Loreens uppträdande - Ååååååååå!
 
Men bäst var ändå, och jag bara läääängtar efter att få se fortsättningen, Sarah Dawn Finers - Lindra Woodrobe (eller vad hon nu heter). Jag skrattade innombords så jag grät. Jag skrattade redan när hon gjorde den om Baku förra året och ännu mer nu.
Varför är hon sångerska egentligen?
Fast hon sjunger för jäkla bra OCKSÅ.
 
Jag är hur nöjd som helst i alla fall och ser fram emot nästa semifinal och den STORA finalen självklart.
 
Det är klart att veckans Real Life ska handla om detta - Eurovisionsschlagerfestivalfinalen (världens längsta ord måhända?).
Det är MIN blogg.
Jag ÄLSKAR sånt här.
Jag älskar kläderna, festen, spektaklet, de olika bidragen (även om de inte är något bra är det intressant att se vad de olika länderna skickar för något), ja det mesta - förutom resultatet då. Det brukar jag bli SKITirriterad över ;)
Älsklingen ser på fotbollsliganunder hela året.
Jag ser på melodifestivalsligan under nästan hela.
Det är nästan samma sak, fast ändå helt annorlunda ;)
 
Förra året körde vi ju en Real Life om ESC också >>>.
Med sammanställningen >>>.
Om hur det går till hemma hos oss i dessa tider har jag ju skrivit tidigare också >>>.
Och så LIVE-bloggade jag från finalen >>> tillsammans med AnneliH >>>.
Hoppas att fler hänger på i år och LIVAR på lördag kväll. (Inför förra årets LIVE-blogg >>>)
 
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
 
Alltså inför finalen på lördag:
- Ser/kommer du att se ESC på lördag?
- Något speciellt inplanerat?
- Vad tycker du om ESC?
- Vad har du sett och hört hittills?
- Vad TYCKER du om allt? Bidrag, upplägg, hysterin osv...
 
Skriv och berätta på din blogg tills pâ LÖRdag (innan själva ESC-finalen börjar), om det du VILL berätta om, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På SÖNdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra och få se hur det ESC:as hos varandra.
.....eller INTE ESC:as. Det kan vara mycket sånt också ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ska försöka hinna med :) båda två...

Svar: Skitbra! Jag ska lägga upp startlistan här så fort som möjligt.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-16 @ 15:59:57
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Åhh, jag är med, jag är med, jag är med! Världens bästa Real Life ;-)

Svar: Jag visste väl det! ;) Vad kul. Jag väntar med spänning.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-16 @ 19:12:26
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ansibecki

Oj, jag tror jag hoppar över den här gången. Har inget att skriva mer än att jag inte har sett något och inte kommer att se något av det här ;) Funderar på att gå på pride-fest i Jönköping men gör jag inte det så blir det snarare en dålig film än esc. Sån är jag ;)

Slänger in ett litet grattis till dina framgångar i fettsaneringen. Jag blir så peppad av dig. Jag är inte där än men kanske om något år eller så... Du är ju värsta milfen nu ;)

Svar: Det var väl en jättebra Real Life det du berätta nu. Det är ju inte alla som ser på ESC utan har andra saker som lockar. SÅNT är kul och intressant att höra med. Jag tackar och bockar för berömmet ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-18 @ 10:18:51
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Anna

Hann med ett bidrag idag trots sommarvädret!

Svar: Skitbra! Âterkommer.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-18 @ 16:04:48
URL: http://pajver.blogspot.com
Postat av: Freja

Varsågod! http://frejareddevil.wordpress.com/2013/05/18/esc-real-life/

Svar: Jättebra! Jag återkommer. Nu ska här tittas på TV ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-18 @ 18:22:46
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0