Skrivet den: 2013-05-18 Klockan: 14:44:09

Här laddar vi upp nu

...inför kvällens stora begivenhet:
EurovisionsSchlagerFestivalFINALEN
 
 
 
 
Jag får över några vänner med barn här och vi ska titta, rösta, äta, dricka och snacka skit. Och naturligtvis ska jag försöka hinna med att LIVE-blogga här också.
Inget avancerat, ett par ord om vad vi tycker här om varje bidrag.
Startordningen ser ut så som följer och tänker du också skriva om ESC och din tittning ikväll så lämna länken här så kan jag kika in till er under kvällens gång. Alltid kul att se vad andra tycker och jämföra med hur man själv sett på saken.
 
Röstningen hemma hos oss går till så att man ger poäng från 1 till 5. Där 1 är skitdåligt/pinsamt och 5 är vinnarchans. 3 är varken bu eller bä. 2 är dåligt helt enkelt. Och 4 är bra men jag tror inte den kommer att vinna.
Så går det till här. 
 
1. Frankrike: "L'Enfer Et Moi" – Amandine Bourgeois
2. Litauen: "Something" – Andrius Pojavis
3. Moldavien: "O mie" – Aliona Moon
4. Finland: "Marry Me" – Krista Siegfrids
5. Spanien: "Contigo Hasta El Final" – ESDM
6. Belgien: "Love kills" – Roberto Bellarosa
7. Estland: "Et uus saaks alguse" – Birgit Õigemeel
8. Vitryssland: "Solayoh" – Alyona Lanskaya
9. Malta: "Tomorrow" – Gianluca Bezzina
10. Ryssland: "What If" – Dina Garipova
11. Tyskland: "Glorious" – Cascada
12. Armenien: "Lonely Planet" – Dorians
13. Nederländerna: "Birds" – Anouk
14. Rumänien: "It's My Life" – Cezar
15. Storbritannien: "Believe In Me" – Bonnie Tyler
16. Sverige: "You" – Robin Stjernberg
17. Ungern: "Kedvesem" (Zoohacker Remix) – ByeAlex
18. Danmark: "Only Teardrops" – Emmelie de Forest
19. Island: "Ég á Líf" – Eyþór Ingi Gunnlaugsson
20. Azerbajdzjan: "Hold me" – Farid Mammadov
21. Grekland: "Alcohol Is Free" – Koza Mostra and Agathonas Iakovidis
22. Ukraina: "Gravity" – Zlata Ognevich
23. Italien: "L'Essenziale" – Marco Mengoni
24. Norge: "I Feed You My Love" – Margaret Berger
25. Georgien: "Waterfall" – Nodi Tatishvili & Sophie Gelovani
26. Irland: "Only Love Survives" – Ryan Dolan
 
 
Annars är allt lugnt här.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja ja, en av tre är väl inte så illa pinkat ;)
Det är som det brukar.
Får väl sätta fart nu.
 
Vi syns.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Anette

ha ha DU ÄR UNDERBAR!

Svar: Klart!
Yohanna i Las Palmas

2013-05-18 @ 14:59:11
Postat av: Mor o Far

Kram på dig, rösta nu på rätt låt.

Svar: Klart pâ RÄTT lât.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-18 @ 15:16:56
Postat av: Marianne Pettersson

Jag åkte hem till Malmö på torsdagen bl.a för att se finalen på Mff:s arena där får vi se allt på en jätteskärm i restaurangen med ca 600 pers. Dessutom annan underhållning bl.a kommer Sanna Nielsen en dragshowgrupp och dans till kl 02. Jag bor bara 10 minuter från arenan så det ska bli kul. Roligt att du ordar till de där nere med röstning och allt. Får se om jag kan ta några bilder kommer isf på FB. Och jag är nog snart tbx i LPA.

Svar: Jaaaaa! Visa oss hur du har det LIVE sâ att säga ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-18 @ 15:18:23
Postat av: Lena

Så befriande med nån som visar hur det verkligen är :) Jag själv är dagen till ära klädd i min älskade urtvättade mjukisdress som övriga familjen avskyr ;) jag är härligt svettig efter att ha stått i köket och förberett vildsvinsgrytan till ikväll :)
Hunden och barnen har dragit in massa skit på golvet , ja kort sagt Let the show begin ;)

Svar: Klart man ska visa hur det är. Vad tjänar det till att överdriva? ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-18 @ 15:18:46
Postat av: Freja

Hahaha, det blev nästan ett real life inlägg av det här med! Jag har just lagt ut mit bidrag till real lifen, men jag länkar till det i "rätt" inlägg ;-)

Svar: Jag har läst. Âterkommer. Nu fâr vi koncentrera oss ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-18 @ 18:19:04
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Marianne Pettersson

Jag har ut bilder på FB

Svar: Hur hitar jag dem. Vad heter du pâ fejjan?
Yohanna i Las Palmas

2013-05-19 @ 00:22:47
Postat av: Marianne Pettersson

Samma Marianne Pettersson och vi är vänner jag får upp dig på nyhetssidan

Svar: Jag ska leta lite. Hade du kul?
Yohanna i Las Palmas

2013-05-19 @ 01:19:36
Postat av: Marianne Pettersson

Är redan hemma igen men nu kom jag på att du inte ligger bland mina vänner. Men jag får ändå upp dig på nyhetssidan

Svar: Kan det vara Yohanna i Las Palmassidan du får upp? Jag får nämligen inte upp de som är medelmmar där på min nyhetssida.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-19 @ 01:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0