Skrivet den: 2013-03-02 Klockan: 01:00:15

Här läskas det ordentligt

....när Älsklingen kom hem med en STOR påse av det här tidigare idag.
 
 
 
De har nu bestämt att han, förutom chips, även ska köra ut smågodis till affärerna. Och han fick med sig en del smakprov hem för att bekanta sig med smakerna.
 
Var det TVUNGET att ske just denna helgen?
 
Varför inte bara ta och slänga in mig i en brownie-butik med gratis provsmakning av ost och så lite bad i ett smörgåshav ovanpå det.
Så har vi beach 2013 klarad på ett naffs ;)
 
Annars så har jag provat en ny stegräknar-app idag. Det gick nästan lika bra som förra gången ;) >>>
 
 
 
 
Och vi överlevde, även denna veckan, fredagshandlingen och fick ingen hjärtinfakt när vi såg kvittot.
 
 
 
 
Nu har jag somnat i soffan och tänker fortsätta med det. I morgon vaknar skitungarna tidigt. Det kan jag hoppa upp och sätta mig på. Då blir det morgonrunda (med att ge den virriga appen en andra chans) och att knapra hårt bröd och försöka att tänka på hur lyckligt lottad jag är som får äta jordgubbar i mars månad.
 
Full rulle.
Mot helgen.
 
/Y
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Chis

Åh nu var det längesedan jag kikade in här :)
Fin du är i håret. Låter ju perfekt att få hem chips och godis till helgen! Men jag fastnade aldrig för det spanska lösgodiset....för mycket sött och segt och för lite surt och salt ;)
Ha en fin helg!

Svar: Ja som det svenska lösgodiset finns inget ;) Men just detta som Älsklingen kom hem med är förvånansvärt likt det svenska. Farligt ;) Och det där med att få hem chips och gosis så där, det är LIVSFARLIGT!!!!!
Yohanna i Las Palmas

2013-03-02 @ 10:42:28
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Unna dig lite godis du, jag tror du behöver det. Vem vet vikten kanske mår bra av det... Kram vännen

Svar: Ja det tror jag också. Jag ska banne mig ta dig på orden. Och det GJORDE jag också ;) Känns redan lite bättre ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-02 @ 18:35:46
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Freja

Gaahhh, vilken frestelse, gratis godis! En synd att äta, en synd att lämna...

Svar: Ja huvaligen vilket dilemma jag kom i ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-02 @ 18:48:46
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Therese

Vilket jobb din man hr, tur inte jag har det då hade jg inte haft nått att leverera till butikerna ;-P Vi hr bytt ut fredagshndlingen mot en lördagshandling, då är vi nästn själva i butiken ,det är skönt. Vi skulle nu till och mysa med vin, kex och ost i soffan, men så gjorde maken illa sig å måste åka iväg å plåstra om sig... gahhh Alltid är det nått ;-P KRAM

Svar: Det är bra att handla på lördagar på grund av folkmängden. Men så tråkigt att ha det tomt i kylskåpet på fredagskvällar. Fast kanske bättre, kom jag på nu ;) Hoppas gubben inte blev FÖR skadad och är bättre nu.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-02 @ 19:38:58
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Kenneth

tur man inte har det jobbet skulle bli dubbelt så fet som jag är nu älskar ju allt gott :)

Svar: Fast man KAN faktiskt tröttna. I alla fall på chips ;)......har jag hört ;) Nej men det är faktiskt sant. I alla fall på de kanariska chipsen som inte är någe vidare tycker jag.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-03 @ 09:46:02
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Postat av: Camilla - En mammas dagbok

Åh va kul... Ja Emma är ett energiknippe.. Varmt välkommen tillbaka till min blogg
Kramen

Svar: Jo då. Jag kikar allt tillbaka igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-04 @ 12:01:42
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Karin O

Mums vad gott det där såg ut då:)

Svar: Det VAR det. För naturligtvis så kunde inte jag hålla mig därifrån inte ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-04 @ 12:18:31
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Åh vad snygg du är i mörkt hår!!! <3

Svar: Tackar tackar. Det tycker jag också. Men Älsklingen vill ha en blondin. Ja se karlar alltså ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-04 @ 13:26:40
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: mormodern

Måste titta in här, du skriver alltid så trevligt på min dotter Moas blogg. Du har också en läsvärd blogg o roligt att läsa om hur du har det på Gran Canaria. Nu har jag ju inte hunnit läsa allt du skrivit, men har du bott där länge? Ha det så bra. häls Lisbeth

Svar: Nej men så trevligt att du kikade in. Nu har du ju inte lämnat nån e-mail så jag vet inte riktigt hur jag ska svara, men jag har bott här i TIO år i år. Helt otroligt.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-03 @ 23:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0