Skrivet den: 2013-03-05 Klockan: 23:50:47

Här är dagens eftermiddag

....som blev lite bättre än de andra tisdagseftermiddagarna eftersom svenskakursen för Guldklimpen beslutat att flytta fram tiden tidigare och därmed även sluta tidigare på kvällen.
 
Tisdags-stressen, för att hinna få ungarna i säng inom rimlig tid, är alltså borttrollad. Vilket bäddar för ett mycket skönare pass med att vänta under den 1,5 timme som kursen pågår. Och till och med få till lite egentid med avslappning och njut.
 
 
 
 
Typisk kanarisk innegård/ljusgård med tillhörande tvättlinor i kurslokalen för Guldklimpens svenskapass.
 
 
 
 
 
På väg ner till stranden fick jag syn på detta golv, blev super-duper-förälskad och bestämde mig på en gång att bli rik och berömd och bygga mitt egna hus och fylla det med golv som detta.
 
 
 
 
Väl nere på stranden försökte jag att hitta mitt inre lugn och komma på hur det nu egentligen var man gjorde INGENTING och njöt.
Ja, det slutade ju med att jag instagrammade lite och eftermiddagsrundade lite när jag ändå inte hade något speciellt att göra.
Nästa tisdag tar jag med lite fika och en filt tror jag.
Måste nog öva mer på detta ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
På vägen tillbaka hittade jag ett fint kondis-skyltfönster och DET är ju det sista man vill kika i när magen knorrar och det bara vankas tråk-käk till middag.
Men ÄNDÅ så kan man inte låta bli att titta och självplåga sig lite.
När jag blir...
Då ska jag...
 
 
 
Det var den tisdagen ja.
Här går det som på räls.
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Lite vardagslyx att bara göra inget och dagdrömma :)

Svar: Ja jag hoppas att jag kommer till det stadiet så småning om när jag får öva lite ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-06 @ 06:58:52
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Kenneth

du kynde ju passa på o ta ett dopp

Svar: Uff uff, jag såg ett par som badade. Men det var alldeles för kallt.....för mig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-06 @ 07:30:06
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Postat av: Freja

Härligt att de ändrade iden, så skönt när ungarna är små att inte behöva strula med nattningstider!

Svar: Ja det blir så himla meckit när det blir sent att få dem i säng. = Dåligt samvete ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-06 @ 21:19:17
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0