Skrivet den: 2013-03-08 Klockan: 13:44:46

Fredagsvägning

VÄGNING
- 0,9 kilo
Det LÅTER så mycket när jag skriver här, men tittar jag tillbaka i min lista så kan jag se att, sedan jag började med milliveckorna, så har jag tappat ETT kilo på FYRA veckor. Det var INTE riktigt den takten jag hade tänkt mig när jag började med detta.
Lite fortare drömde jag nog om.
 
 
 
När jag såg dagens dom så kändes det i alla fall som om det var en seger. NU skulle jag ligga på mitt personbästa, tänkte jag och så skulle jag få lägga ut viktermometern med nya resultat. Men när jag tittar i listan igen så ser jag att mitt personbästa denna viktresa så ligger det på 60,9 som jag hade i november, precis innan vi åkte till Sverige och innan julen kom.
Så ingen seger idag.
Och inget personbästa.
 
Dock måste jag få skryta lite i alla fall för jag har aldrig lyckats gå ner så här mycket på "vanligt" sätt så att säja. De andra gångerna som jag gjort dessa viktresor så har jag lyckats passera 60-strecket ENDAST för att jag blivit gravid och mått illa som en bäver de första veckorna. Ja med Irma mådde jag illa halva graviditeten. Men upp gick jag ;)
 
Så man har nog en ideal-vikt, dit kroppen strävar. När man väl kommer dit, ja då måste det till tugnt artelleri för att få kroppen att passera den gränsen. Jag VET ju egentligen vad det är som krävs nu för mig - ÖKA FÖRBRÄNNINGEN.
Jag måste motionera mera.
Den motionen jag gör nu har kroppen vant sig vid och konditionen har förbättrats så att det inte längre är någon ansträngning för kroppen.
 
Måste gnugga hjärn-cellerna och komma på nån lösning för det, för jag ser verkligen ingen mer lucka i min vardag som kan vara lösningen.
 
UTVÄRDERING
Ja denna veckan har varit som den ska. Inget avsevärt att tala om. Det var ju storm här på måndagen och allmän stillasittande i hemmet. Jag kom dock ut på eftermiddagen och fick en runda. EN!
 
Maten har varit som vanligt, inga kolhydrater dvs pasta, ris eller potatis. Bara hårt bröd till frukost. Pizzasalladen har det väl tröttnats lite på och kanske överdrev jag förra veckans konsumtion. Eller så kan det vara att den inte blev lika bra denna veckan som förra. Resultatet har i alla fall blivit att jag inte ätit så mycket sallad och mer mat.
 
På plankan har det utökats med sneda plankor, en åt vardera håll. Jag tar det lugnt som sagt. Annars så ger jag upp. Men den har kommit in i vardagen nu och känns som en rutin - peppar peppar.
 
Så nu kommer ÄNNU en helg att hålla igen på. Fast det slappar ju till sig där också. Jag känner mig ;) Och så har vi födelsedagskalas på lördagen - IGEN, JAG VET, detta börjar att bli överdrivet - och gå på kalas utan att njuta går INTE.
 
Två-års-gränsen och beach 2012 är passerade och målet har ännu inte nåtts. DET känns lite trist, men inget som jag går och deppar över.....hela tiden ;)
 
(veckans "operation fettsanering" på instagram - yohannailaspalmas)
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check! (Och eftermiddags)
Mat - Chek! (utan kolisar)
Plankan åt 2 håll - CHECK!
Och 1,2 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Tycker du är jättetuff! Jag har inte varit beachredo på många år... blä...

Svar: Jag vet inte om jag NÅGONSIN varit beachredo. Tycker att det borde vara dags nu ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-08 @ 15:29:40
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Vad duktig du är!! Själv har jag smällt i mig en bakelse idag :) (firar gubben) Jag får dras med mina volanger, jag lär inte bli av med dem till påsk :)

Svar: Det finns alltid något att fira ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-08 @ 16:13:36
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: SveaBlogg.se

Trött på din design?

Låt oss skapa en unik design åt er gratis!

Just nu erbjuder vi er en skräddarsydd design för din blogg.
Läs mer: www.sveablogg.se

Svar: Får kika på det.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-08 @ 16:15:41
URL: http://sveablogg.se
Postat av: Fnulan

Allt neråt är neråt! Släpp det nu inte!! DU KAN!!!
HEJA HEJA!

Svar: Ja heja heja mig. Jag kan!
Yohanna i Las Palmas

2013-03-08 @ 21:31:23
URL: http://www.femme.se/fnulan
Postat av: Ruth i Virginia

Så du har gått ner i vikt 1 kg på en månad, vilket betyder det att du kan gå ner 12 kg på ett år.
Hej, Yohanna, easy does it! Ta det lugnt!

Svar: Jag tar det så lugnt så jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-08 @ 23:55:49
Postat av: Ruth i Virginia

Ja, jag är säker på att du tar det lugnt, men den där vågen...
Trevlig veckända!

Svar: Ja den här vågen ja. Snart ska den få jobba lite mindre ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-09 @ 03:37:58
Postat av: Kenneth

vad kul att du lyckas gå ner som du vill här ska vi snart börja med diet :)

Svar: Jasså ska ni också börja. Vad ska ni hitta på för något då? Nått nytt?
Yohanna i Las Palmas

2013-03-09 @ 08:46:19
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Postat av: Anna

Bra jobbat tycker jag!
Hur gör du din pizzasallad?

Svar: Här kommer en länk på bloggen där receptet finns: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/march/fredagsmys-med-lat-nr-19.html
Yohanna i Las Palmas

2013-03-09 @ 15:02:08
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0