Skrivet den: 2013-06-24 Klockan: 17:35:00

Måndagslista från poolkanten

....för här är det ju inte måndag idag, det är ju helgdag. 

I natt firades den spanska midsommaren San Juan med bål och fyrverkerier på stranden. Så idag är man lediga och tar igen sig.

Vi var inte nere på stranden och tittade på spektaklet, för efter en heldag med Älsklingens jobbarkompisar här, med grill och bad, så kände jag och min förkylning att det enda vi behövde var att få krypa ner i sängen och sova.

Det kommer en till midsommar nästa år, och nästa, och.....

 



Nu har vi städar och plockat undan och ligger nu en stund vid poolen innan det är dags för att packa ihop oss och återvända till Las Palmas. I morgon är det betygsutdelning i skolan, på onsdag är det inskrivningsintervjuv för Lillskatten till skolan och på lördag kommer min lillasyster på besök.

Sannerligen en bra dag för att göra en måndagslista.

Måndag: idag är jag lycklig för:

- att vi haft det skönt i sommarstugan.

- att det blev en lyckad dag för Älsklingens jobbarkompisar här FASTÄN jag är dunderförkyld.

- att det kommer Sverigebesök både i morgon och på lördag.

- att sommarlovet är här.

- att det är dags för lite glass vid poolkanten nu......

Vi hörs !

/Y


Kommentarer
Postat av: Freja

Hoppas förkylningen släppt för dig nu! Mycket att vara glad för annars!

Svar: INgen förbättring än. Envisa rackare denna :(
Yohanna i Las Palmas

2013-06-24 @ 20:15:03
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Kenneth

ta hand om förkylnngen är viktigare än fyrverkerier

Svar: Just precis. Förkylningar kommer inte varje år....förhoppningsvist ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-25 @ 06:49:41
URL: http://rothvoss.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0