Skrivet den: 2013-06-02 Klockan: 01:34:00

Här spelar vi kort

....när ungarna gått och lagt sig. För det kan man också göra om man stänger av TVn en lördagskväll.

 



Det är bara det att Älsklingen och jag aldrig spelat kort själva och här i Spanien kör man ju inte med nån vanlig kortlek utan med en specialare, en spansk. Den kan man ju inte spela nåt som jag känner till med.

Så nu försöker jag komma ihåg hur man spelar poker. Samt försöker anpassa den till den spanska uppsättningen här UTAN 8or, 9or och dam. Det är som en blind som leder en blind.

Men vi umgås i alla fall med varandra...

Hur var det nu?
Slår en stege utan färg en house? Eller är vi helt ute och cyklar.

Nästa gång vi kommer ner hit så tar jag med mig Yatzyt. Den har i alla fall beskrivningen med sig.

Vad spelar ni för något hemma hos er?
Klädpoker ;)

/Y


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Här tittar vi på hockey.. ;)
Spelar inte kort lika ofta som förr, men då blir det mest Poker.
Nej stege slår inte kåk.. ;)
Hann inte med RL denna veckan heller, usch!
Ska bättra mig
Hoppas ni har en skön semester!
Kram

Svar: KÅK heter det ju ;) Jag visste att jag var lite ringrostig. Un är veckans real life uppe. Välkommen.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-02 @ 01:42:35
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se
Postat av: AnneliH

Det var länge sedan vi spelade kort. Det jag tyckte var roligt att spela var kanasta, men kommer inte heller ihåg reglerna. Hittade dock denna länk om poker om du inte har reglerna
http://www.pokerlistings.se/poker-regler-stege-kak-farg
Nu, ska jag leta reda på reglerna till kanasta som är en mix av poker och vist.

Svar: Måste försöka läsa lita jag också så vi får lite valmöjligheter ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-02 @ 11:09:40
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ansibecki

Vi spelade ofta kort förr. Bland annat ett spel som heter 500 som jag inte riktigt minns hur man gör men det var ganska invecklat och man var tvungen att ha koll på mycket i huvudet. Annars är ju sjuan en klassiker men det minns jag inte heller hur man spelar... :)

Svar: Jag tror att jag spelat det också, 500. Man har tre kort och ska försöka att samla par och triss och fyrtal. Och så får man råna av de andra som lagt sina par på bordet va? Tror jag minns lite. Men med denna kortleken så.... ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-02 @ 15:40:29
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Malin Olofsson

Det är alltid roligt att umgås utan tv. Själv älskar jag och maken att dra en poker med goda vänner eller andra sällskapsspel. Tv´n står kvar till de stunder man bara vill ha soffmys och lätt underhållning. God söndag.

Svar: Ja jag borde reflektera mer över NÄR vi sätter på TV. Onödligt ibland tror jag.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-02 @ 22:27:59
URL: http://malinns.se
Postat av: Freja

dataspel...

Svar: Det har vi inte hunnit pröva än här hemma. Blir ganska så trångt framför datorn också om alla ska sitta och trängas dar ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-03 @ 00:17:33
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0