Skrivet den: 2013-06-28 Klockan: 20:38:19

Här har vi bästa stunden på dagen

....just nu. Kanske bästa stunden på hela veckan.
Eftermiddag.
Fredag.
Kan det bli bättre?

Eftermiddag. Solen är på väg ner. Allt som skulle göras är gjort. Lugnet lägger sig. Värmen lägger sig. Ungarna lägger sig......snart.
Inget behövs stressas för.

Fredag. Veckan är över och helgen med familjemys och ledighet hägrar.

Lugn.

Vi tar sista doppet i poolen innan det är dags att stoppa ungarna i säng och börja tänka på morgondagens loppisstående.

Jag badar NATURLIGTVIS inte. Jag sitter här och vårdar min dunderförkylningen.
Det börjar bli lite drygt nu.
Livet måste ju fortgå.

Ofta tänker jag på, och speciellt i dessa lugna stunder när allt är lugnt, när JAG är lugn och alla lyckliga och glada, på hur jäkla mycket tid jag slösar bort på att stressa och vara stressad. Tid som bara försvinner och som man inte kommer i håg eller njuter av.
För när jag stressar så reflekterar jag inte över tiden, jag bara kör på och försöker att hinna.

Förlorad tid som aldrig kommer igen.

Men nu är det lugnt, eftermiddag och alla är nöjda i poolen.
Om det så bara räcker i tre sekunder så är jag nöjd.
Och njuter.
Och mindfullnessar.

/Y


Kommentarer
Postat av: Freja

Pissförkylning! Och jag tror du smittat mig via cyberrymden (eller så har jag smittat dig...) för jag är oxå fortfarande sjuk. Sååååå trist! Krya på oss!

Svar: Ja un börjar det bli lite drygt. Jag måste ju komma igång. Går inte här att gå och snörvla och hosta hela tiden. Vi har ju sommarlov.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-28 @ 21:35:53
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Är det inte underbart,när allting tycks komma i fokus? Stunder som de, stannar i hjärnan och hjärtat, när allting tycks spricka i tiotusentals
bitar ibland. Hold on to it! Sååå glad för dej!

En supertrevlig veckända önskas dej och din fina familj.

Svar: Ja samlar och spar i hjärtat. Guldstunder att ta fram när det är jobbigt.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-29 @ 00:27:03
Postat av: karin

Det kan vara den bästa egenskapen man kan ha som mamma tror jag, att veta att njuta de där ögonblicken:-) De är så fina!
Kram till dig från Mallorca!

Svar: Ja man MÅSTE verkligen komma ihåg att ta till vara de dar stunderna. För de är så få men ger så mycket.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-30 @ 14:48:29
URL: http://mammaispanien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0