Skrivet den: 2013-07-22 Klockan: 13:35:23

Mândagslista med mindfullnessing

....när jag sätter mig ner i TRE sekunder, mellan frukost och ihopplockning, och tittar ut över uteplatsen och försöker att andas och INTE stressa.
 
 
 
 
 
Vad ska jag stressa för?
Jag har inga tider att passa.
Har inte brâttom.
Inte idag.
 
Jag har engelskaklass i eftermiddag klockan fem.
Inget annat.
Ändâ sâ känner jag mig stressad.
Som om jag mâste skynda mig att komma iväg innan ungarna blir uttrâkade och börjar att brâka.
Fast de blir ännu värre hemma i lägenheten.
Sâ egentligen borde vi passa pâ och vara här sâ länge som möjligt.
Konstig känsla det där.
 
Stressen kan man inte bestämma över.
.....verkar det som.
 
Därför pasar det lite bra att skriva en mândagslista nu och ta mig lite tid att njuta, fundera över vad vi varit med om denna helg, vad vi har att se fram emot.......och andas.
INTE bli irriterad över Lillskatten som kommer och ska försöka trycka pâ alla knapparna pâ tangentbordet - SAMTIDIGT ;)
 
 
 
 
 
- att jag sitter här pâ uteplatsen, i soligt väder, mitt i sommaren och har INGEN tid att passa (förens klockan fem i eftermiddag dâ) - lugn Yohanna, andas, in och ut......
 
- att vi lever härligt sommalovsliv i sommarstugan och att vi HAR en sommarstuga att âka till.
 
- att hela semestern ligger orörd framför oss och vi har INGA planer inför den. Bara vara i âr.
 
- att vi var pâ supertrevligt kalas i lördags hos Älsklingens chef och det gick sâ bra sâ. Inga klavertramp att tala om. Men sâ körde ju jag ocksâ ;)
 
- att vi var iväg och sâg pâ bâtparaden med helgonet Santa Carmen, alla sjöfarares skyddshelgon, igâr när de passerade Puerto Rico pâ sin tur mot Mogan. En lite annorlunda dag med bâtparad, bad pâ stranden och picnic vid poolen. Allt i omvänd ordning och inte alls sâ som ungarna är vana vid. Lite wild and crazy sâ där ;) Guldklimpen deklarerade när vi satt och ât godis vid poolen, att detta var hans livs bästa dag, och det mâste ju vara ett bra betyg.
Det var en bra dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag sitta här i tio minuter till och göra INGENTING, sen ska jag ta itu med disk, damsugning, lakanet i tvättmaskinen och ihoplock för att knö in ungarna i oceanângaren och ratta mot Las Palmas för lite storstadliv igen.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Massor att vara glad för! Och visst är det skönt att inte ha (nästan) några tider att passa!

Svar: Ja UNDERBART! Om jag bara kunde slappna av....;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-22 @ 21:34:17
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha, göra ingenting är mycket svårt;)

Svar: För att inte säga OMÖJLIGT! ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-24 @ 11:39:28
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0