Skrivet den: 2013-07-10 Klockan: 00:23:40

Här har vi en sorgens kväll

...och det är LIKADANT varenda gång.
 
Så fort som det kommer någon och hälsar på mig här nere så blir det så himla hemskt när de ska åka hem.
Snart vill jag väl inte att det ska komma någon och hälsa på mig...
 
 
 
 
Ja men det är inte så himla långsökt faktiskt.
Förr-i-tiden tyckte jag att flygplatser var bland de trevligaste ställena som man kunde vara på.
Det betydde resor, spänning....äventyr.
 
Sedan jag flyttade hit ner så har betydelsen ändrat sig....en smula om jag ska underdriva.
 
Nu betyder flygplatsen avsked och saknad.
Väldigt sällan, om jag inte ska säja aldrig, betyder det semesterresor, andra resor eller äventyr.
Numera hatar jag flygplatser och speciellt den här i Las Palmas.
Bara jag åker förbi den ute på motovägen får jag en stor klump i magen.
 
Och nu ska lillasyster åka hem.
I morgon bitti ska jag köra henne till flygplatsen.
Inte bara ratta Oceanångaren själv utan dessutom ta adjö på flygplatsen.
Jag har ont i magen.
Blä!
 
Hela denna dagen har varit en sån där dag som man egentligen kan vara utan. Den sista dagen är bara skit. Även om man hitar på roliga saker så har man ständigt denna slöja av ledsamhet över sig och man kommer på sig själv hela tiden med att gå runt och sucka.
Titta på varandra med sogliga blickar och sucka.
Festmåltiden växer i munnen.
Inte ens vinet kan pigga upp en.
 
Ja den här sista dagen kan man verkligen vara utan.
 
 
 
 
Nu ska jag gå in och lägga mig i sängen och sucka ikapp med min syster. I morgon när jag kommer hem ska jag lägga upp veckans Real Life som, på begäran, ska handla om badkläder.
In i garderoben och fota med er.
 
Suck ;) !
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Nu har du sett för lite Pippi!! "Tommy: men jag vill inte gå hem. Annika: Inte jag heller Pippi: men vill ni inte komma tillbaka?? Tommy & Annika i korus: jo, det så klart! Pippi: men då måste ni ju gå hem först"
Älska Pippi!! ;)

Svar: Åh vilken bra. Den måste jag komma ihåg. Pippi är ju alltid Pippi ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-10 @ 12:30:22
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Mor o Far

Va fina ni är, det kortet vill er gamla mor ha.

Svar: Det Kan vi väl fixa.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-10 @ 17:02:29
Postat av: Freja

Åhh, jag förstår dig! När jag var ung gjorde jag och mina kompisar avsked till en fest. Då handlade det oftast om att någon skulle åka iväg med tåget för att jobba eller plugga eller äventyra någon annan stans än i byjåla. Vi följde med allihopa och fyllde perrongen med kramar och hejdå hälsningar, och sen, appropå Pippireferensen ovan, sen lekte vi Pippi i sockerdricksträdet. I slutet av det avsnittet är Pippi inne i trädet, ropar "Heeeeeej Dåååå" till Tommy och Annika med basröst, och vinkar med en skyltdockearm ut ur trädet. Så när tåget åkte iväg kunde vara vara uppemot 15 personer som höll vår ena arm stelt upp i luften och styrde den i vinkrörelser med den andra armen samtidigt som vi i kör ropade "Heeeeeeej Dååååå". Jag tror samtliga andra resande i byhåla var överlyckliga när vi slutade med den traditionen...

Svar: Ja man skulle försöka sig pâ nân form av tvärt-om-avskeds-fest ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-10 @ 21:47:06
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Emma lillasyster

Älskade syster! Tack för 10 fina dagar!

Svar: Tack själv för trevligt sällskap. Hoppas att du är nöjd ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-11 @ 00:18:19
URL: http://Emma-gron.blogspot.com
Postat av: Åsa

Flytta hem :) det är dags för det <3
Kramar Åsa

Svar: Är det dags för det tycker du ? ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-11 @ 10:31:10
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Jessica Högberg

Min andra favorit hos Pippi är... "det har jag aldrig provat så det är jag säkert bra på" =))

Svar: Åh den var ju SKITBRA. Den måste jag komma ihåg och använda mig av.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-12 @ 10:35:58
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0