Skrivet den: 2013-02-02 Klockan: 00:07:27

Fredagsvägning med karnevalsdrottning

...för här sitter vi soffan som två utsagna hjältar och tittar på galan med att välja karnevalens drottning till karnevalen som började idag.
Dock tvivlar jag starkt på att vi kommer att hålla ut så pass länge att vi får vara med och se vem som vinner ;)
 
 
 
 
FREDAGSVÄGNING
- 0,5 kilo
:D
Och precis som Anna så käckt påpekade förra veckan så väger den nya "leksaken" en del. Hela 0,2 kilo blir skillnaden med att stå på vågen, och stå på vågen och försöka fota mina fötter ;)
Vilken tur.
Jag funderade först på om det var nån konstig matematisk formel om tyngdkraften som fick summan att stiga varenda gång jag böjde mig ner för att zooma in de SMÅ siffrorna ;)
Inte hade jag en tanke på vad det var jag höll i handen respektive INTE höll i.
 
UTVÄRDERING
Det har varit en helt normal vecka.
Jag har hållit på att återintroducera min gamla vän STEGRÄKNAREN i mitt liv för att börja kontrollera vardagsmotionen igen och hålla koll på vad det är som jag latat till mig på.
Dock INTE den gamla räkaren som blev kastad i golvet en gång FÖR mycket av Terminator-Irma. Utan en reserv-mackapär som jag hade i lådan.
 
Och så har jag hållit på och försökt leta på nån stegräknar-app till "leksaken" som skulle hjälpa mig att kontrollera den NYA stegräknaren och ge mig en hint om, om den också räknar upp-åt-väggarna.
Lättare sagt än gjort.
 
Apparna som jag provat har dragit ut batteriet ur leksaken och stängt av sig så fort som jag försökt att göra något annat på mobilen än bara räkna steg.
Dessutom så har den NYE räknaren noll-ställt sig lite då och då, hipp som happ, så där lagom så man hålls på gränsen till att bli galen, och inte har något alls att jämföra med
ÄNDÅ så ger räknarna en liten push på mig att försöka komma upp i de 16.000 steg om dagen som jag har tänkt mig. Ungefär som poliserna ute i trafiken som inte gör någonting annat än att åka omkring och skrämma folk till att hålla sig på mattan ;)
 
Något som jag också provat på denna veckan är att försöka dra ner på kolhydraterna på kvällarna. Det är ju så poppis nu att ta bort dem ur kosten, och jag hör en massa historier om folk som går ner hit och dit genom att utesluta bröd och pasta ur kosten. Och det är inga små-summor vi talar om här.
Det vill jag också.
 
Jag är nöjd med veckans halv-kilo.
Speciellt som jag väntar på mens här. Med allt kul som det innebär ;)
 
 
(veckans "operation fettsanering" på instagaram)
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check!
Mat - Check!
Godis - Check!
Och 2,2 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Du kämpar på bra. Snart är du där. Jag såg på twitter att David Bustamente skulle uppträda hos er på karnevalen...skulle gärna vilja vara där nu :)

Svar: Jajjemen Bustamante var på invigningen och karnevalsdrottningen. Älsklinge hatar honom så hans tängde av ljudet ;) Ja se killar....
Yohanna i Las Palmas

2013-02-02 @ 08:35:48
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anna

Bra jobbat tjejen!
16 000 steg är många! Kanske borde skaffa mig en stegräknare också och hänga på det där?! Men mitt förslag om stegräknar-app var ju inte så bra fattar jag ju. Tack för att du testade åt mig ;)

Ha en bra helg!

Kram

Svar: Ja fast det MÅSTE ju vara en räknare som räknar ordentligt. Annars så blir man TOK-irriterad. Och en som INTE kan nollställa sig av misstag = MYCKET viktigt. Den ger en bra push annars för motivationen.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-02 @ 10:57:21
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Freja

Vägde mig oxå igår! Bara för att inse att de få kilon jag gick ner i höstas nu är tillbaka. Bara att sätta igång att vandra igen...

Svar: Vandra är bra. Bara man får belöning ;) Annars så känns det inte SÅ roligt....
Yohanna i Las Palmas

2013-02-02 @ 18:02:31
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Gardenhouse

Vad duktig du är som kämpar på :)
Veckan verkar ju ha gott toppen bra!
Lycka till att nå målet,
Sussi

Svar: Ja denna veckan har jag varit så upptagen att jag inte hunnit tänka på att äta dåligt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-03 @ 08:23:31
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Marie-Louise

härligt med lite Karneval:) Kram
p.s. det är jag som är Mizan39 på instagram ;) d.s.

Svar: Jasså är det du? Jag undrade så ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-03 @ 14:10:30
URL: http://www.madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0