Skrivet den: 2013-12-03 Klockan: 00:01:00

Måndagslista

HJÄLP!
Jag har blivit en sådan mamma som jag trodde att jag aldrig skulle bli; för trött för att laga nyttig mat så det blir fryspizza till lunch. 
.....för tredje gången under sista veckan. 
Glömde att skicka med helgens hemläxa med skitungen som gick till skolan idag medans den andre var hemma sjuk. Tvärtom mot vem det var förra veckan. 
Går till jobbet i icke matchande klädesplagg för att jag inte kontrollerat vad jag ska ha på mig kvällen innan. 
Och glömmer stoppa ner paraplyet i väskan och får gå hem i strilande regn. 
Sån är INTE jag!
 
 
 
 


 
 
I badet förut, kom jag på den ultimata turen för en som vuxen. 
Det är att bli sjuk på en lördag. För då får man LIGGA i sängen i två dagar och vara just sjuk. 
Inte som idag, på en måndag. 
 
För det är klart, har man sjuka skitungar hemma så kan man hoppa upp och sätta sig på att man själv blir sjuk. 
Det är en fortfarande okänd vetenskap som nån borde utforska och sätta sitt namn på. Eller faller den under den ökända Murfys lag den också?
 
 


 
Men det är måndag. I alla fall i en timme till. Och måndagar kräva lista. 
 
Idag måndag är jag bara jäkligt tacksam över en sak:
- att jag får gå och lägga mig nu och att måndagen är över. TRE dagar kvar till långhelg. 
 
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Ta hand om dig Yohanna!

Svar: Tack för det. Jag försöker ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-03 @ 21:00:08
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0