Skrivet den: 2013-12-10 Klockan: 00:20:00

Måndagslista med saknad

Huvaligen!
Måndagen är redan över och jag har inte ens hunnit reflektera över att det VAR måndag och om eller huruvida det fanns/finns/är något som jag är tacksam och glad över.
DET vet jag inte om det är något som jag är tacksam över eller bara rädd för (att tiden går så fort).






 
För jag saknar min man.
Älsklingen.
Vi syns inte så ofta nu-för-tiden.
Eller vi syns ju. Mest hela tiden faktiskt. Men vi syns inte FÖR varandra.
Hänger ni med?
 
Vi flänger hit och dit. Talar om barnen, jobbet, hur vi ska göra idag osv. Inte om oss.
Älsklingen går upp tidigt i gryningen för att jobba. Går och lägger sig mitt i TV-soffan-tiden.
Jag jobbar om kvällarna, kommer hem mitt i läggningen, sitter och planerar morgondagen när Älsklingen går och lägger sig.
 
Mitt nånstans där emellan möts vi i korridoren när han dukar av middagsbordet och jag stoppar in klädhögarna i garderoberna.
- Hej, hur var din dag?
- Bra, och du?
- Irma var snäll idag. Över förväntan.
- Hur dags kommer du hem i morgon?
Osv.
Skittråkigt.
 
Vi lägger oss aldrig samtidigt på kvällarna.
Och jag saknar min man.
 
Jag förstår att äktenskap går sönder.
Man glider i från varandra.
Har olika vardagar och olika fritider.
Det blir inget över för det som en gång var VI.
 
Man måste komma ihåg att vårda sådant.
 
 
 
Måndag, och här kommer en lista.
 
- att vi plockade ihop sommarstugan i helgen. Nu är DET gjort. Hemmet där-emot ser ut som ett bombnedslag.
 
- att vi var hemma och vilade i fredags och fick upp en massa julpynt. Nu finns det i alla fall LITE mys här hemma.
 
- att jag fick 5 sekunder i solstolen i söndags och en redig ZZzzz. Jäklar vad skönt det var.
 
- att min syster var här och hälsade på och att en del av övriga släkten kom förbi en sväng. Det var länge sedan.
 
- att jag har så mycket kläder i garderoben att jag inte fattar hur jag ska få tid att hinna använda alla vinterkläder nu under denna korta "kalla" säsong.
 
- att jag kommer att ha mycket ledigt under jul.
 
- att jag har ett eget bank-kort, sha la la la la ;)
 
- att julen närmar sig och jag har stora förväntningar på den. Att den ska bli mysig och jag ska försöka hålla förväntningarna just vid den nivån.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Långt, långt tillbaka fanns det en mycket populär sång: "Räkna de lyckliga stunderna blott ..."
Lite´ svårt ibland, men försök!
Använd farföräldrarna och ha en "date" med din man. Även om det är bara några timmar som ni kan vara tillsammans utan avbrott. Absolut inget snack om ungarna!!! Bara ni två! Som det var en gång.
Försök - Det är viktigt.

Svar: Absolut dags för en date av något slag. Absolut!
Yohanna i Las Palmas

2013-12-10 @ 05:10:28
Postat av: Mor o Far

När vi kommer kan ni ta en kväll o bara vara. Om ni flytta hit skulle allt va så mycket enklare. Kram

Svar: Eller om ni flyttar hit och turas om med svärmor ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-10 @ 16:58:06
Postat av: Ruth i Virginia

Oj, då!

Svar: ?
Yohanna i Las Palmas

2013-12-10 @ 19:13:00
Postat av: Freja

Det hörs att du är mitt i råttracet... Det lättar ju större barnen blir, det är bara att vänta in det! Förr än du tror börjar de klara av än det ena och än det andra på egen hand!

Svar: Jag litar på dig då ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-10 @ 19:59:26
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Freja

Och när de sen gör det, klarar saker på egen hand, då saknar en lite att inte längre få följa med dem överallt... Aldrig är en nöjd...

Svar: Livets hårda läxa - du kommer aldrig att bli nöjd med livet. Deprimerande.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-11 @ 22:06:17
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0