Skrivet den: 2013-12-05 Klockan: 00:44:51

Här kändes det svårt i mamma-hjärtat igen

....när jag i morse fick lämna BÄGGE ungarna hos svärmor och gå och jobba. 

Lillskatten började hosta så förfärligt igår kväll och höll på så hela natten. Det blev inte många blundar för oss här i familjen. För att inte tala om hur hon själv måste ha sovit. Och Guldklimpen har ju haft sin vita hals som förvisso har bättrat sig men som jag inte ville chansa på. 







Så bägge skitungarna hos svärmor idag alltså. 
Det kändes svårt. 
Det är ju JAG som ska badda febriga pannor och lindra värkande kroppar med mina ömma händer och helande mamma-omsorger. 

Nu får jag gå och jobba. 

Jag kan inte låta bli att fundera på om det verkligen är värt det jag uppoffrar för det jag får. 

Men så kommer jag på att jag inte har något val om denna familjen ska komma på fötter igen. 
Det finns inget annat sätt. 
Om ingen kan hjälpa mig med 7 rätt på lotto.....


......så dumt att slösa ork på sådana funderingar. 

/Y

Kommentarer
Postat av: stefan

Tänk istället när dom är vuxna och lämnar sina barn hos farmor/mormor Yohanna ;-)
Stefan

Svar: Ja då blir det min tur.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-05 @ 16:28:26
Postat av: Ruth i Virginia

Fin kommentar, stefan!
Men den hjälper ju inte precis i dag.

Min dotter kände likadant, men hon hade
ingen far- eller mormor att lämna sina barn
hos. Antingen hon eller pappa fick stanna
hemma - och förlora inkomst. Hoppas du kan
komma att känna dej tillfreds med att dina
barn får vara hos någon som älskar dom, när
inte du kan vara där.

Svar: Ja det är bara att härda ut och vänja sig.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-05 @ 18:15:46
Postat av: Mor o Far

Vi får nog flytta ner i alla fall. Kramisar

Svar: Välkomna!
Yohanna i Las Palmas

2013-12-05 @ 18:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0