Skrivet den: 2013-08-06 Klockan: 01:08:00

Semester dag 1 - göra ärenden

....ägnades åt att flänga omkring och ordna ett par ärenden som jag ville få gjort. Så det där med att sitta still, ta det lugnt och ha det tråkigt kan man väl säga sket sig redan idag ;)
Men jag har många dagar till på mig att öva.
 
 
 
 
TRE saker ville jag få gjort och ALLA tre blev lösta och ordnade på bästa sätt. Det var nästan, eller det VAR, så att jag inte kände att detta var Spanien. Men jag börjar väl få in rutinen nu.
 
 
 
 
- Fixa klipptid. - Jajjemen, på onsdag. Sommarblond känner jag nog att det är dags för så här i semestertider.
 
- Fixa skoluniformer till ungarna. - Jajjemen, fyra par skolbyxor inhandlat för den "blygsamma" (skämtar du med mig) summan av FEMHUNDRA riksdaler.
 
- Och beställa skol-t-shirts på ett billighetstryckeri här som säljer t-shirtarna för 4 euro billigare än i uniformsbutiken. - Jajjemen och vi tjänade nära 250 riksdaler på det klippet. Tänk så många glassar det kan bli på det. INTE tänka på att skolböckerna straxt skall beställas och kommer att kosta 5 gånger mer än det vi tjänade på klippet :(
 
Och när jag ändå var i farten så fixade jag:
- engelskaklass,
- powerwalk med nya hantlar så armarna kändes som spagetti efteråt (är det ett bra tecken eller ett tecken på att jag kommer att ha ont som 17 i morgon?)
- och nu på nattkröken en tårtbotten som står i ugnen och verkar bli något utöver det vanliga eftersom smeten var så fluffig att den mest verkade som raklödder i koncistensen. Jag hyser hopp. Det ska ju bli tre-års-mini-kalas på onsdag. Maxi-kalas på lördag så det blir en tårtbotten till om denna bli lyckad.
 
 
 
 
En lyckad första semesterdag.
Jag känner mig nöjd.
Fortsätter jag i den här takten kan jag nog sätta mig ner och ha tråkigt nån gång innom en snar framtid ;)
 
/Y
 
PS
Jääääääklar! Jag råkade slänga i ugnsluckan och tårtbotten pös ihop som en sur disktrasa. Jag trodde det var sufleér och inte tårtbottnar man skulle vara försiktigt med sånt vid. DS

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt att få ärendena uträttade och klara!

Tårtan blir nog god ändå!

Svar: Ja tårtan blev underbar, även om den poffade ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-06 @ 11:22:58
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Freja

Så skönt att kunna pricka av sånt som ska göras, då är det lättare att slappa sen!

Svar: Ja efter denna veckan, om allt klaffar, så ska det slappnas av ordentligt.
Yohanna i Las Palmas

2013-08-06 @ 23:04:30
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0