Skrivet den: 2013-04-15 Klockan: 13:39:00

Måndagslista efter full-fart-helg

...för helgen som gick, gick i 100 knyck och veckan som kommer verkar inte lova långsammare fart. Härligt att det händer roliga saker och att det kommer ännu fler roliga saker. Men ändå så måste man få tid att kunna sitta ner och reflektera över det som man är med om också. För att kunna njuta av det och för att verkligen förstå att det är här och nu, som det händer...
 
Veckan som kommers planering:
Måndag: Shopping i shoppingcentrumet Las Arenas.
Tisdag: Svenskakurs för Guldklimpen.
Onsdag: Avskedsmiddag med föräldrarna.
Torsdag: Skolutflykt med Guldklimpen skola.
Fredag: Baka tårtor och bullar.
Lördag: Födelsedagskalas (bortbjudna).
Söndag: SLAPP & hemmavarande.
 
 
Helgen som var på instagram - (yohannailaspalmas):
Fredag: vägning, svärmorslunch och räk-fredags-mys.
 
Lördag: utflykt med loppis, spontan-lunch, nytt shoppingcentrum och poolhäng.
 
Söndag: picnic-grillning på kanariskt manér på friluftsområde.
 
 
En sak dock som INTE kommer att komma upp på måndagslistan denna veckan.
Och ingen annan vecka heller för den delen.
Föräldrarna åker hem på torsdag...
 
 
- att föräldrarna är här och vi har det så bra. Mycket flängande hit och dit, mycket stress och mycket bråk med ungarna. Men HEY, det är ju vi ;)
 
- att tvättbergen börjar minska betydligt efter två veckors hjälp med tvätthäng och tvättvikning.
 
- att jag på lördagens loppis fyndade ett quiltat (hur det nu stavas) överkast med lila blommor till Lillskattens rum för bara 50 spänn (5 euro). Nu hoppas jag bara att jag ska kunna bleka den svarta fläcken mitt på bara ett par nyanser.
 
- att solen skiner och vi har härligt sol och badväder.
 
- att jag fått min första beställning och jag anser nu mitt framtida yrkesliv ( vad det nu må vara för något) som egen företagare (inom vilken branch det nu må vara) vara igång kickad. Tills på lördag ska jag tillverka TRE tårtor och 70 kanelbullar. Fredagsmyset är spikat ;)
 
- att på söndag ska jag BANNE mig inte göra någonting. Jag ska bara gå här hemma och plocka. Inte en planering så långt ögat når.....hittills ;)
 
Men nu är det dags för skolhämtning, busstagning och shopping.
 
/Y
 
PS Veckans Real Lifen kommer upp i kväll men den ska handla om skor. Så in i skogarderoben och fota med er. Favvoskorna, överaskningsskorna, de "vanliga" skorna och så aldrig-använda-skorna ;)
DS

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vi var ju också på Las Arenas och El Tablero där jag fyndade på båda ställena.
Grattis till ditt nya "yrkesliv" :)

(Ska försöka hänga på R.L nu när jag sitter vid mitt egna tangentbord)

Svar: Vad gjorde då då för fynd? Jag hittade INGENTING på El Tablero. Lite fattigt där tyckte jag. Och nu kör vi Real Life igen. Har precis skrivit.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-15 @ 21:19:35
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Ja visst ja, tvätten, jag visste det var nått jag glömt... Och du stavade "quiltat" helt korrekt. Skor, vilka ska jag nu fota....

Svar: ALLA skor! Jag vill se allt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-15 @ 23:35:43
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0