Skrivet den: 2013-04-30 Klockan: 15:40:36

Här vankas det Valborg

...för första gången på TIO år. Eller ännu mer om man ska leta efter ett RIKTIGT Valborgsfirande i min historia.
 
På tio år har jag inte varit hemma i Sverige under en Valborg, och under de sista åren som jag väl var där under Valborg så bodde jag i Göteborg och där är traditionsenligt firande att gå på Chalmers-cortegen med medhavd pic-nic i sina nya fina vårkläder och bli lite vår-rusig (små-berusad) där i gräset tillsammans med alla andra cortegen-tittare.
Och något Valborgs-firande här nere har jag inte varit med om.
 
 
 
 
Men nu ska jag alltså iväg på svenska-klubbens Valborgsfirande här i Las Palmas.
 
Ungarna är små-krassliga här, så de får stanna hemma. Men jag ville så gärna gå och se på detta så jag har övertalat, mutat, hotat, ehhh han ville så gärna vara hemma, Älsklingen att vara hemma med ungarna. Synd egentligen, för vi hade inhandlat saker till grillningen och det är viktigt att den övriga familjen får lite insyn i svenska traditioner, (som att elda järnet, supa sig snorfulla och sätta fyr på grannens garage ;)...typ eller hur var det nu igen? Skrämma häxor på flykten då?)
Men det blir väl en Valborg nästa år igen kan man tänka sig ;)
 
Las Palmas visar sig (och har så varit sedan i helgen) från sitt mest Valborg-aktiga sida och kör med molningt, kyligt och snudd på regn-väder.
FAST ibland så lyser det till lite och man KAN se blåa fläckar på himlen om man har riktig tur.
Det kommer nog inget regn.
Men förra veckans short har raskt bytts ut mor jeans och tjocktröja.
Nästan så att jag känner mig som hemma igen ;)
 
Vi får höras.
Förberedelserna väntar.
Härlig Valborg på er och elda lugnt ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Här skall jag snart göra lax i ugnen, och till det dricka alkoholfritt bubbel. Ty det vankas jobb tidigt i morgon bitti.
Ha en fin kväll!

Svar: Det kan bli bra det också. Hoppas att det blev det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-30 @ 17:04:36
URL: http://asassecondtime.blogspot.se
Postat av: AnneliH

Hoppas du får en trevlig kväll!

Vet inte varför alla firar Valborg just i dag...hon har ju inte namnsdag förrän i morgon :)

Svar: Jasså?! ;) Då får vi flytta Valborg då. Firandet eller namnsdagen ;)?
Yohanna i Las Palmas

2013-04-30 @ 17:33:55
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ruth i Virginia

Titta in hos Veiken får du veta lite´ om Valborgsmässoafton i en liten stad i Bergslagen på 40-talet.

Svar: Veiken? Hur vad vart? Jag vill läsa.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-01 @ 05:46:12
Postat av: Marie-Louise

Hoppas ni fick en fin kväll :) Kram

Svar: Det blev så bra så. Jag är jättenöjd.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-01 @ 10:19:57
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Lena

I Örebro var det fantastiskt häftigt firande med vackert fyrverkeri! Vi åt en jättegod buffé tillsammans med våra ungdommar och sen njöt vi av utsikten från balkongen mot slottet! Jo vi var nog lite småberusade också! Så nu är det bestämt att nu är det sommar!!!! Hälsar Lena

Svar: Åh vad härligt det låter. Och balkong mot slottet, hur lyxigt låter inte det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-01 @ 19:19:10
Postat av: Fnulan

Du får införa det =) Det hade du klarat om någon!
Kramen

Svar: Ja fast nu blev detta en väldigt bra firande. Inte mycket som behövs ändras på här inte. Tänk vad trevligt att jag kom iväg ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-01 @ 21:18:17
URL: http://www.femme.se/fnulan
Postat av: Ruth i Virginia

Jag skriver in "Veiken Blogg".
En göteborgska med en fin blogg.
Hoppas du kan komma fram till den

Svar: Jag ska leta lite. Tack!
Yohanna i Las Palmas

2013-05-02 @ 04:13:03
Postat av: Ruth i Virginia

Veikens blogg: Res med mej genom livet.

Svar: Tack!
Yohanna i Las Palmas

2013-05-03 @ 13:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0