Skrivet den: 2012-09-27 Klockan: 01:22:00

Sammanställning av Real Life - Dela eller komplettera

Veckans Real Life >>> handlade ju om att berätta om hur det var i någon av alla de relationer som omger oss i livet. Delar vi intressen?
Eller kompletterar vi varandra genom att tycka olika?
Eller vad är det som gör att det fungerar så otroligt bra, eller dåligt också för den delen, i vår relation.
 
Jag hade tänkt att undersöka mitt och Älsklingens relation men så tänkte jag att jag vill nog tala om något annat.
Något nytt.
En vän.
Eller väninna.
 
 
 
 
Det här är jag och min väninna C. Hon var den första här som jag blev "kompis" med. Kanske för att hon var den enda som vågade/kunde tala engelska ;)
C och jag har mycket kul, och har haft, och varför har vi det?
 
-Hobbys - delar
För vad har varit våra hobbysar? Först så var det partajja, sedan så blev det ungar (får man kalla något som tar upp nästan 100% av sitt liv som en hobby eller är det ett jobb då?). Och under hela denna tiden så har vi intresserat oss för kläder och mode och kanske att just där så kompletterar vi mer varandra än delar.
C är intresserad av mode och vet vad som är modernt. Och jag hänger på och kopierar så gott jag förstår ;)
 
- Fika - delar
Här delar vi självklart som de kvinnor vi är och förr vad det mycket fika på cafeér hit och dit. Men vad ska man säja, tiden finns inte riktigt till nu och jag ska inte skylla bara på ungarna men men...
Sist vi sågs så var det i matvaruaffären, hon bor i kvarteret brevid mig och handlar på samma ställe som jag, och då konstaterade vi att dagens fika är 5 minuter i snabbköpet med utbyte av den viktigaste informationen i våra liv.
Vi får hoppas att det ändrar sig VÄLDIGT fort.
 
- Partaj - DELAR
Om det är något som C och Yohanna kan så är det att partajja. Förr i tiden så brukade Älsklingen skicka ut mig att partajja med C ofta, för det var det enda sättet som han kunde vara RIKTIGT säker på att han skulle få sova hela dagen efter i lugn o ro.
Jag menar, kommer man hem klockan 8 på morgonen, ja då vill man inget annat än att ligga i sängen hela dagen efter.
Ja jisses vad mycket skoj vi haft.
Nu blir det inte lika ofta och Älsklingen är nog glad för det nu. För nu-för-tiden betyder inte utgång med C att han får sova hela dagen efter. Utan att han blir själv med små-monstrena HELA dagen ;)
 
På lördag är det dags igen.
Födelsedagsmiddagen med flickorna går enligt planerna ;)
 
 
 
 
De som lusläste sina relationer denna veckan var:
 
- Gardenhouse berättar om hennes och sin svärmors relation och av 11 upptagna punkter delar de 4 av dem mer eller mindre.
Dock leder svärmor på partaj-fronten.
Det var mer drag i dem förr ;)
 
- Mia tar upp sitt Husband och gämför 11 punkter där 7, mer eller mindre, kan anses som lika. Däribland skvaller där dåda säjer STOPP, speciellt till skvaller om just dem ;)
 
- Tjejmorsan tar upp 10 punkter som hon utvärderar i relationen med sin man. Och även om hon tror att de är väldigt olika så tycker i alla fall jag att de verkar väldigt lika, och de har 5 delade punkter. På de andra punkterna så tycker jag att de kompletterar varandra bra. Ja det ska vara det där med golfen då. Men det kommer ju med framtiden.... ;)
 
- Ann-Mari berättar om en svår stund i sitt liv och sammanfattar det hela med:
"Vi är en familj och vi delar och kompletterar varandra."
 
- Freja  listar upp 11 punkter i förhållandet med sin man. Hur många de har tillsammans? Nja, men de är nog MER lika nu än vad de var när de träffades ;)
 
- Dagliga Ljusglimtar har en punkt på sin lista om förhållandet med sin man, som sticker ut ;) Städningen. De har en städdag, söndagen då DE ska städa. Hon går ut med barnen och mannen får ha egentid hemma och just STÄDA ;) Me like!
 
- Miriam kommer på i slutet av sin lista på nio punkter att det är nog hon som bestämmer det mesta hemma hos dem.
Det är bra med reflekteringar ;)
 
- (Hönan) Anna strukturerar upp sin och makens relation och även om det är mycket olikt här så får jag ändå en känsla av att de är ett härligt par som kompletterar varandra mycket istället för att skilljas åt av de olika.
 
- Justlikeacat listar upp inte mindre än 12 punkter ihopa med sin man. Här är det ordning och reda. Dock är det än punkt som får mig att fnissa högt:
"Eh, vi bryr oss inte så mycket om miljön. Men vi slänger inte skräp på backen iallafall."
Så ska det vara. Ärligt så att det känns ;)
 
- Marlene tar upp en rolig sak i sin lista med sin man som jag även märkt av här hemma under läggningen av ungarna. Marlene och hennes man jobbar ihop och när de ska plocka ihop på kvällen så behöver de inga ord. Alla vet vad den ska göra och det är nästan som att man läser varandras tankar.
Det är RIKTIGT bra teamwork ;)
 
- Jenny får avsluta med en mycket viktig sak i alla detta: att var och en bör göra det den är bra på och tycker om att göra. DÅ kompletterar man väl varandra?
Så sant.
Men vad händer om INGEN vill göra något? Eller börjar slåss om att få diska? Ja just detta kanske inte är så troligt ;)
 
Jättekul att så många ville vara med denna veckan. Och som vanligt en hel drös med kluriga funderingar som kommit upp.
 
Tack och hej!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Oj villket jobb du gjort och sammanställt !
Skojigt att läsa ;)
Ha ett fint veckoslut nu,
kram Sussi

Svar: Ja det var så roligt att så många ville vara med denna veckan.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-27 @ 05:32:29
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Ann-Mari

Fin sammanställning och kul att läsa om dig och din väninna :)
Ha en fin dag
Ann-Mari

Svar: Ja jag och C är roliga vi, mest bus hela tiden. Ja när vi inte är ansvarsfulla mammor vill säja ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: DIYS

långt, men läsvärt inlägg :D

sv: Jo laxen var helt underbar! Ett eget recept faktiskt :D Gillar du nudlar också? :D Det blev en rätt bra kombination :D värt att prova! :D

kram

Svar: Ja det blev väldigt långt denna gång. Det var så många som ville vara med. Härligt!Välkommen att vara med nästa vecka du också.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-27 @ 10:00:35
URL: http://diys.blogg.se
Postat av: Justlikeacat

Vad kul att läsa! :)

Svar: Kul att du tyckte att det var kul ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-27 @ 11:30:03
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: AnneliH

Härlig läsning som vanligt :) Hoppas igen då att jag har mer tid nästa omgång....

Svar: Det lugnar ner sig ska du se....nån gång ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-27 @ 17:33:36
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Wow vilket arbete du har lagt ner :) Super härlig läsning :)

Ha det bäst!!

Svar: Kul kul kul! Ja det var ett redigt gäng denna veckan.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-27 @ 21:20:46
URL: http://tjejmorsan.blogg.se
Postat av: Ansibecki

Kul att få vara med och läsa trots att jag inte varit med på länge nu. Det har liksom inte passat in i mitt schema. Har mest gått på förberedda inlägg nu när det varit lite stressigt. Men jag får väl se om jag råkar titta förbi inför nästa vecka... :) Ha det gott!

Svar: Ja det vore kul om du kunde vara med igen. Men viss tillfällen blir så där....skitstressiga ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-28 @ 19:37:35
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Freja

Ohh, nu har jag kollat runt hos alla. Som vanligt har du gjort en fantastisk sammanställning och så kul att så många var med den här gången. Relationer är intressanta, tydligen ;)

Svar: Ja det var jättekul att så många var med. Nu blir det prestationsångest inför veckans ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-28 @ 21:53:17
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0