Skrivet den: 2012-09-05 Klockan: 16:09:13

Här är det lunchpaus

Jag borde sätta igâng med lunchen.
Det är dags.
Irma sover, Alexander mâlar, Älsklingen sover en sväng i solen efter att ha kommit hem frân jobbet och jag borde gâ och handla det sista som fattas till lunchen som ska bli squashsoppa och pannkakor.
Fattas kycklingbuljong och nâtt gott bröd.
Men det är sâ lugnt och skönt och jag sitter i skuggan och tittar ut pâ solen.
Det är en lyx det ocksâ.
 
 
 
 
Det är inte ofta som man som vuxen fâr göra en koja och det är riktigt synd. Det är ju sâ mysigt.
Nu när hösten är pâ väg och solen stâr lägre pâ himlen sâ har det blivit lite kojmys här vid frukostbordet. En filt mâste hängas upp för att skydda frân morgonsolen när frukosten skall intagas.
Och det blir ju sâ himla mysigt pâ nâgot sätt.
Fler kojor ât folket ;)
 
Men nu mâste jag sätt igâng med lunchen här.
Monstrena vaknar snart och är VRÂLHUNGRIGA. Och sedan väntar eftermiddagsstranden pâ att fâ besök.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Härligt att kunna krypa undan en stund i svalkan :)
Har knackat ner några rader om veckans ämne :)
http://www.shaggkvist.se/anneli/2012/09/03/veckans-amne

Svar: Ja sitta i skuggan är underskattat ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-05 @ 17:39:16
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Ja, det skriver jag under på, mer kojor åt folket! Kanske en idé till Real life? Alltså, inte att vi ska skriva om våra kojor, men kanske något om hur vi myserutan att det måste vara så fiiiint, alltså fredagsmys/vardagsmys som inte är snittar och champagne.... Myshörnor hemma som inte platsar i "Sköna hem", utan mer är nedsuttna soffor med udda kuddar o noppiga filtar...

Svar: Det lâter som en bra idé, den mâste jag spâna lite pâ. TACK!
Yohanna i Las Palmas

2012-09-05 @ 20:04:55
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Freja

Förresten, mitt förra inlägg till veckans real life utmaning, där jag skrev att jag kanske inte skulle kunna vara med, det har försvunnit, vad händer i cyberrymden egentligen?

Svar: Jag fickk meddelandet. Men blev det aldrig publicerat? Knas hela tiden här. Jag läste det i alla fall och TROR att jag svarade pâ det...
Yohanna i Las Palmas

2012-09-05 @ 20:06:12
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0