Skrivet den: 2012-10-01 Klockan: 13:23:15

Måndagslista

1:a oktober.
Måndag.
ALLA var trötta här i morse när det var dags att gå upp. Sviterna efter helgens kalas satte sin spår DJUPT hos oss alla.
Idag får det ta och bli en lugn dag och tidigt sänggående för att komma i form igen.
 
En sak som är jäkligt tråkigt med att ha kalas är att det blir så himla sorjligt när det är över.
Precis som med julafton ;)
Så mycket planering och förväntan. Man sliter som ett djur för att få allt klart och ser fram emot detta som vore det något "once in a lifetime".
Och så bara POFF är det slut, över.
 
Och då blir jag lite sorjlig istället för att vara glad över att det blev så lyckat.
 
 
 
 
Måndagslista a´la jennyn på en måndag
 
- att det blev så himla lyckat födelsedags-tjej-middagen i lördags. Jag stressade som en gnu hela dagen och var naturligtvis försenad när det körde igång. Men det blev så bra till slut. Alla var så nöjda och vi skattade så himla mycket.
Ingen ville gå ut när det väl blev dags utan satt kvar hemma hos mig tills klockan FYRA på morgonkvisten...
 
- att vi kom iväg på pic-nics-leken i går eftrmiddag trots att jag var trött och bakis. Det var skönt att komma ut i luften och ungarna behövde springa av sig och leka med andra ungar.
Och vi tjejer behövde sitta på en filt med våra solglasögon på och fnittra åt lördagens tokerier.
 
- att Irma är så himla duktig och nästan helt av sig själv börjat med blöjavvänjningen. Hon går på toa som om hon aldrig gjort något annat. Jag är helt CHOCKAD.
Kan det vara så enkelt?
 
- att det är dags att börja plocka i ordning lägenheten efter alla byggjobb här. Fortfarande ingen lösning i Irmas rum men resten kan börjas ställas på plats igen.
 
- att sovrumslampan blev så bra. Jag är alltid lite tveksam när jag ska köpa nytt.
Blir detta verkligen bra?
Men den sitter som gjuten där nu och det blev väldigt bra.
 
Ja jag känner mig nog ganska så nöjd med livet, trött och liiiite bakis (för det är ju mig vi talar om), men ganska så glad.
Och jag blev lite längtig efter min familj också ;) Tills de börjar att tjaffsa med mig igen.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Justlikeacat

Låter som ni hade jättekul! Men till fyra på morgonen! Oj! Det hade jag aldrig klarat :)

Svar: Ja och 4 är tidigt för att vara oss. Går vi på lokal så stänger den klockan SJU ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-01 @ 15:14:12
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: Miriam

Låter som det går bra! =) Man ska vara nöjd med livet sägs det ju. Även om det ibland strular lite så brukar det ju bli bra på slutet trots allt!
Kram Kram Miriam

Svar: Det brukar ju vara så. Depp ibland och happy ibland. Det är väl så det ska vara ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-01 @ 16:27:38
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: AnneliH

Härligt när det blir lyckat det man tar sig för! Härlig måndagskväll till ER!

Svar: Ja då känns det som att det liksom är värt all slit och det var det verkligen.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-01 @ 16:50:12
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: The one and only Nettan

Härligt med lyckade kalas. Och vad är mer kvitto än att gästerna inte går hem :-). Efter en sådan tillställning är det ok att sitta på en filt i solen med solglasögon på sig. Härligt. / Nettan

Svar: Ja det var helt ok att vara trött dagen efter. Och jag var INTE ensam ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-01 @ 20:48:02
URL: http://www.rosadrakar.blogspot.com
Postat av: Justlikeacat

Åh herregud! Klockan sju!!! Vilka tonåringar ni är! ;)

Svar: Njjaaaa tonåringar kanske var att överdriva ;) Desperata på att ha kul är mer sant ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-02 @ 08:52:00
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0