Skrivet den: 2012-10-15 Klockan: 14:16:26

Måndagslista

....och höstens första sjukdag :(
 
 
 
 
Ja här blev det inte alls som det var tänkt att det skulle bli idag.
Guldklimpen var uppe och sprang här vid halv-6-tiden i morse och kom in till mig.
Jahapp det var det tänkte jag för han somnar ALDRIG om när han väl har vaknat. Och mycket riktigt. Han låg där och lät som en trumpet, "kan" ha varit för han var täppt i näsan, ända tills jag efter en timme fick spatt och hämtade pappas nässpray från förra gången.
 
Som tur var stog det "för vuxna och BARN från 6 år" på sprayen, så det var väl tur för mig, desperat och allt som jag var där i gryningen.
 
Och OTROLIGT nog så somnade han om.....när det var en halvtimme kvar att gå upp. Men men sånt är livet.
Det var bara att masa sig upp när mobilen ringde, göra frukost och väcka SUPERtrött Guldklimp som dessutom började klaga över att han var sjuk, för att slippa ifrån väckning och skolgång.
Jo, tack. Så pass är jag mer och rutinerad att jag VET sånt. Man har väl varit skolbarn själv ;)
 
Men när han klagade på halsont, huvudvärk och hade 37,5 i feber så började jag fundera. I helgen så hade de lekt med en liten krasslig kompis så det KUNDE ju faktiskt vara så att han var på väg att bli sjuk.
 
Jag HATAR sånt där.
 
Nu blev jag tveksam, började vela och fundera. Och det är ju inte heller så att man kan ringa någon och få ett rakt svar:
- NEJ eller JA, skicka eller inte skicka honom till skolan.
Nej det beslutet måste man ta själv.
Ansvarstagande på HÖG nivå ;)
Det är ju heller inte så att det är hela världen om en 5-åring missar en dag i skolan. Det är ju inte så att han kommer att bli felutbildad på en dag.
 
Så det blev att stanna hemma.
Men så fort som jag tagit det beslutet och det var för sent för att ändra sig och skynda iväg till skolan, ja då blev det med ens jättepiggt och inget sjukt och ABSOLUT inte ligga något mer i sängen.
AAAAaaaaarGH!
 
Så nu har vi haft en stycket Guldklimp och ett stycket Lillskatt som varit i luven på varandra hela förmiddagen. Nästan alla leksakerna är konfiskerade på obestämd framtid. Allvarligt så funderar jag på att ha det så och ge dom dem i julklapp istället.
Bra lösning för julklappsekonomin ;)
Och ett stycket frustrerad mamma som inte fick komma ut på någon morgonmotion och började städa köksskåp och torka golv istället.
Börja INTE städa köksskåp.
Det tar ALDRIG slut...
Och nu gick luften ur mig när Irma somnade, Alexander tittar på en film och jag satte mig här. Köksskåpen är fortfarande halvurplockade.
 
Och det kommer att bli en lååååååång dag idag. Älsklingen jobbar sent, har möte ovanpå detta och vi behöver veckohandla som vi inte gjorde förra veckan på grund av presentjakt, för kylskåpet gapar TOMT.
 
 
 
 
Men det blir måndagslista a´la jennyn ändå. Man kan inte hänga läpp fastän musten gick ur mig ;)
 
- att vi kommer att vinna de där miljonerna snart som Älsklingen har lovat. För jag litar blint på honom ;)
 
- att jag snart kommer att skriva den där boken som ska göra mig rik och berömd.....snart så ;)
 
- att vi någon gång i framtiden kommer att kunna åka på den där lyxsemestern till Thailand hela familjen. Ser verkligen fram emot det ;)
 
- att jag kommer att hitta ett otroligt roligt och välbetalt jobb som kommer att lösa alla våra ekonomiska problem samt göra att vi kommer iväg på den där Thailandsresan ;)
 
- att jag snart är nere på min målvikt och kommer att bli så där OTROLIGT vacker och lycklig i ett naffs. Inget som märks än men det är ju faktiskt 2 kilo kvar så sånt kan ändra sig ;)
 
- att det snart är fredag.
 
Hej hopp.
Nu är det dags att slänga in allt i köksskåpen igen och inse att jag nog tog mig vatten över huvudet.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Wilderose

Precis så var det för mej i fredags. Skjutsade till skolan men när jag ska lämna har en av dem ont i magen. Suck.

Jag har skaffat en ny mail också. Rosa. Som din ;)

Svar: Har varit inne och kikat. Rosa....som min. Men visst kan du byta header. Det tror jag att jag hört. Annars så är det jättetjusigt med rosa ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-15 @ 15:58:30
URL: http://wildrose.blogg.se/
Postat av: Dagliga Ljusglimtar

Det är så himla svårt att avgöra hur barnen mår på morgonen! Det är ju inte så kul att skicka iväg dem och så visar det sig att de var sjuka - jag får så dåligt samvete att jag misstrodde dem då.

Bara att hoppas att morgondagen blir bättre!

Svar: Japp det dåliga samvetet låter inte vänta på sig.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-15 @ 20:33:12
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Kan säga direkt att jag inte hinner vara med denna gången. Har fullt upp nda till på torsdag men tack för att du frågade

Svar: Så lite så, jag tycker så mycket om när ni är med.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-15 @ 21:35:10
URL: http://madelein.se/
Postat av: Freja

Oj, så många gånger det varit så med barnen. De är så ynkliga, snoriga och hostiga och känns så varma på morgonen så man har inte hjärta att skicka iväg dem till skolan. En timma senare är de uppe i full fart... Hopplöst att veta när de kommer att bli sjuka och när det bara är lite hängig morgon...

Svar: SÅ frustrerande. Men det blev inget dataspelande här hemma på sjukdagen så jag tror nog att han tänker sig för innan nästa gång. Eller så var det som att hälla vatten på en gås och jag led mer än han ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-15 @ 22:38:27
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Anonym

Vi dras också med sjuka barn. Idag är dock första feberfria dagen för de båda små så det ska bli spännande att se hur vi överlever dagen, när all rastlöshet och frustration bubblar upp till ytan! Jippie mig som får ta den dagen helt själv!!!!
Håll tummarna!

Anna

Svar: Ja man blir inte riktigt sig lik efter en hel dag SJÄLV med monstrena ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-16 @ 08:19:32
URL: http://pajver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0