Skrivet den: 2012-10-28 Klockan: 22:14:00

Här kommer en lägesrapport

...om hur läget ligger bland nomineringarna till bloggtävling a´la Oscarsgalan som avslutas pâ fredag.
 
1. Nominera någon blogg som du läser, till någon kategori enligt här nedan. Alternativt hitta på en egen kategori om ingen passar den blogg som du vill nominera.
Självklart kan du nominera din egna också, OM den är bra ;)
 
Det kör vi i typ en vecka tycker jag, tills fredagen den 2:a november. Då lägger jag ut en lista på de nominerade och då ska man rösta.
 
2. Rösta på den blogg som DU tycker bäst passar till den kategorin som den är nominerad till. Och det kör vi i en vecka till, tills fredagen den 9:e november.
 
 
 
 
Nominerade hittills är:
 
Blogg som fâr mig att skratta
1. Monas Universum (Nominerad av Katja)
2. Yohanna i Las Palmas (Nominerad av Âsa)
3. Caroline (Nominerad av Âsa)
4. Ama de Casa (Nominerad av AnneliH)
 
 Blogg jag läser för att bli berörd.
-
 
Blogg jag läser för att känna igen mig.
1. Stoffisen (Nominerad av Âsa)
2. Yohanna i Las Palmas (Nominerad av AnneliH)
3. Sleepless in Ashyred (Nominerad av Wiveka)
 
Blogg jag läser för att debattera.
-
 
Blogg jag läser på grund av ett intresse.
1. Marie Plosjö (Nominerad av Stefan)
 
Blogg jag läser för att informera/lära  mig.
-
 
Blogg som fâr mig att mâ bra:
1. Stoffisen (Nominerad av Marlene)
2. Geddfish (Nominerad av Marlene)
 
Fortsätt att nominera.
Detta verkar MYCKET lovande och det säjer jag inte bara för att min egen blogg är nominerad i, inte mindre än TVÅ kategorier. Mycket på grund av det men inte BARA ;)
 
Nu ska vi sätta oss i soffan och mysa och njuta av att ha en hel timme tillgodo som vi inte var beredda på eftersom vi gjorde hemåkningen från sommarstugan enligt samma mönster som vanligt och ungarna somnade i bilen på samma tid som vanligt.
En hel timme tillgodo!
Det har väl inte hänt sedan.......? Ja vad säjer man? Sedan Hjälmarn brann ;)
 
Hepp!
Söndagsmys. Kanske vankas det kärleksfilm. Eller fotboll. Det beror på vem som hugger fjärrisen först ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Hmmm, får fundera på det här, återkommer med nomineringar när jag surfat runt lite, i morgon kanske...

Svar: Ja det är ingen brådska. Ända tills på fredag så kan man nominera.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-28 @ 22:26:46
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Christine

Jag nominerar jonnajinton.se. Det är en fantastisk
blogg, som får mig att må riktigt bra!

Svar: Jättebra! Jag antecknar. Tack för bidrag och medverkan ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-29 @ 08:13:53
Postat av: Ama de casa

Men så roligt att bli nominerad och just i den kategorin som jag försöker uppnå med min blogg :-)

Svar: Ja vilken tur att det inte blev i någon annan kategori som du inte alls ville känna till ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-29 @ 10:17:35
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Marie Plosjö

Vad kul att bli nominerad då :). Håller tummarna så klart. Kramar.
Marie

Svar: Ja lycka till. Här håller vi tummarna för ALLA ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-29 @ 12:04:05
URL: http://www.mondoblog.se/marieplosjo
Postat av: Anna

Några nomineringar till då:
Kategori för att skratta: helt klart din blogg Yohanna, du skriver bra inlägg på ett roligt och inspirerade sätt och du känns hela tiden genomärlig i det du skriver.

Tror även att många småbarns-föräldrar kan känna igen sig i mycket av det du skriver också. Så hade jag varit småbarnsmamma hade du fått en nominering även i den kategorin, men det funkar väl inte nu då kanske?!

Blogg för intresse finns det flera jag läser med jag gillar denna skarpt då det är en tjej som inte är rädd för att sticka ut i sina snygga skor: http://diamentica.blogspot.se/ Och skor älskar jag ju!

Det var väl det som jag tänkte på i nuläget. Ska ta och kika in i de andra nominerade bloggarna nu då också!

Tjingeling!

Svar: Jättebra! Jag antecknar och ska kika in på skobloggen på en gång. Jag ÄLSKAR ju också skor ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-30 @ 09:06:13
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Klara

Jag vill nominera en ny blogg som starta upp i mitten av okt och som sen mobbats av andra bloggare så hon fick stänga ner men återkom på en ny nu.
Det är en viktblogg som kämpar med stor övervikt och dessa medviktkämpar.
Titta gärna in till henne Jennie på hittaflytet.wordpress.com

Svar: Jag ska kika in och anteknar ditt bidrag. Tack!
Yohanna i Las Palmas

2012-10-31 @ 07:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0