Skrivet den: 2012-10-25 Klockan: 13:52:17

Här avslutade vi HW-pysslandet

.....och det är INTE svenska HollyWood-fruar-serien-tittandet då som jag menar ;) utan mitt "Yohanna goes pysselmamma" och pysslet med att få till Halloweenpumpor TILLSAMMANS med barnen och spara grova pengar.
 
 
 
 
Men det är bara att inse Yohanna, ungarna är för små för pyssel än. Du får ge dig till tåls ett par år till. Alexander var med och kladdade med tapetklister en dag och målade en pumpa en annan dag, sedan var han uttråkad och ville spela dataspel istället.
Redan?
Ska de inte bli lite äldre först innan de blir fast i dataspelens träsk?
 
Och Irma ja, ja henne hade jag inga förhoppningar som helst på. Jag var bara glad över att hon ville sitta still i sin matstol och roa sig med att rita både sig själv, stolen OCH bordet med tuchpennor, istället för att bli hysterisk över att hon inte fick kladda med tapetklister som vi andra.
 
Det funkade första pysseldagen.
För detta tog sin lilla tid.
Man ska inte ha bråttom om man vill göra pumpor i pappie macher inte.
Men en utförlig pysselbeskrivning kommer fortare än raskt. Ska bara hinna det där som alltid ska hinnas först, först ;)
 
Igår ville Irma inte alls sitta still i sin stol och leka med tuchpennor. Nej hon ville hoppa upp och ner på en vanlig stol och kladda med målafärg precis som vi andra.
Suck!
Tur att Älsklingen var hemma och fick läget under kontroll och avledde med att måla seriefigurer på det pappersinklädda matbordet.
 
Egentligen blev det, det FINASTE pysslet. Irma och Älsklingen som målade på bordet tillsammans med alla färgstänk från pumpamålandet.
Borde ha sparat det pappret och hängt upp det på väggen.
Så dags att komma på det nu ;)
 
Och till SLUT, ja då var det ju jag själv som satt där och färdigställde allt. Är det inte så att man kan börja storböla. Jag skulle ju vara jättepysslig supermamma och vara super pedagogisk med skitungarna som skulle få minnen för livet.
De skulle säja till varandra på ålderns höst:
- Kommer du ihåg när mamma pysslade med oss. När vi var små och gjorde Halloweenpumpor. Vilken lycklig familj vi var.
Så, just så skulle de säja till varandra.
Nu blev det inget med det ;)
 
Ett annat år kanske....
 
 
 
 
 
 
 
Sedan så badade ungarna och jag ställde allt på plats och fixade mysfaktor på hög nivå. Och när skitungarna var klara för sängen så fick de njuta av konstellationen och ställa på plats alla monster som de hittade i leklådan.
Så hoppas jag att de blev RIKTIGT imponerade och skitskrajja ;)
 
Halloween har intagit Familjen Kaos hem.
Så går det till hemma hos oss ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Hi..hi..! Tror att jag har tänkt den där tanken fler än en gång när grabbarna var små. Vi började med hög mysfaktor och jag avslutade. Men resultatet blev ju jättefint! Det får ni ta fram sedan när du sitter i gungstolen :)

Svar: Ja det blev ju fint till slut. DET måste vi komma ihåg ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-25 @ 14:21:43
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Meekatt

Egna pumpor?! Hur kommer man ens på tanken?! Om man inte vill köpa kan man väl sno grannens?! ;)
Du ÄR ju en supermorsa Yohanna! Suck...nu måste jag också anstränga mig. Fan.

Svar: Nej gör inte det, det var sketakrångligt ;) Jag ville spara in pengar och så hade jag bara sett FULA plastpumpor med blinkande inbyggt ljus. För "färsk" pumpa funkar inte här, den möglar efter typ tre sekunder. Och grannen.....de vet inte ens vad halloween är. Buuuuuuu!
Yohanna i Las Palmas

2012-10-25 @ 15:05:20
URL: http://www.meekatt.com
Postat av: Mor & Far

Tänk va pysslig du är, undrar vem du ärvt det av ?

Svar: Ja jag kommer ihåg någon som pysslade barbapappor med oss ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-25 @ 18:26:36
Postat av: Hyrestanten

Jättefint!
Fast när du pysslar med barnen kanske du får göra lite enklare saker, så orkar ni oftare och då blir det en bra motvikt till allt datorspelande.
Innan mitt första barn kunde gå, köpte jag massor av pysselmaterial och jag och barnen har pysslat massor genom åren. Minns dock hur jag ibland blev svettig när de ville sätta igång med klister, paljetter, fjädrar och gud vet allt...Har ni testat cernitlera som man kan bränna i ugnen?

Svar: Lera? Nej det får vi ta och prova tycker jag. Jag har planer på att köpa på mig mycket kul pyssel när vi kommer till Sverige.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-25 @ 19:32:12
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Hyrestanten

Jag menar alltså att det var lite överdrivet av mig och alldeles för tidigt att införskaffa sånt.
Kram!

Svar: Ja jag kanske var lite överentusiastisk. Kanske skulle ha valt något enklare.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-25 @ 19:33:41
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Jenny

Haha vad jag skrattade at dit inlagg, alltsa for att jag kanner igen mig sa val. SA dar ar det hemma hos oss oxa. Men det vart verkligen jattefint. Duktig du ar. Sjalv maste jag oxa leta upp forra arets dekorationer.

Halsningar Jenny

Svar: Bra att det inte bara är så hemma hos mig då ;) Har du dekoration från förra året, lyckos.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-25 @ 20:45:10
URL: http://www.lifeinuk.blogg.se
Postat av: Anna

Fantastiskt fina pumpor tycker jag! Och när det gäller pysselmamma, jag har inte orkat få tummen ur alls än gällande halloween... Jag vill också pyssla med barnen. Mina små är 3 och 4 och jag anser dem för små för att JAG ska ha orken. Den äldste är 11, och får han inte betalt, antingen k pengar eller i datatid så finns ingen chans att få pussla med honom heller!
Baka pepparkakor och pepparkakshus, där är de med iaf! :-)
Kram Anna

Svar: Pepparkakor blir det hemma hos er alltså ;) Fast det är rätt skönt att få pyssla själv. Det blir bäst så ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-25 @ 20:50:20
URL: http://pajver.blogspot.com
Postat av: Petra

Oj vad fina pumpor. Sådana vill jag också göra med barnen. Har du några tipps eller mönster att dela?

Svar: Det kommer en utförlig steg för stegbeskrivning....snart. Men i korta ordalag så är det en ballong som man kladdar på tidningspapper doppat i tapetklister, väntar på att det ska torka (ett par dagar) och målar. Tada! Men ungarna tröttnade som sagt :(
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 18:19:01
URL: http://www.moderpetra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0