Skrivet den: 2012-10-11 Klockan: 13:30:29

Fredagsvägning på en torsdag

Idag är det fredag.
Känner ni det?
En riktig torsdagsfredag ;)
 
Det är helgdag här i morgon, Spaniens nationaldag, så det blir en långhelg för oss och vi drar till sommarstugan så fort som vi fått i ordning allt här på eftermiddagen.
Eller eftermiddag och eftermiddag, det är ju en förhoppning. Verkligheten brukar bli så att klockan drar iväg och tillslut så ger vi upp stressandet och inser att det är lika bra att mata och duscha ungarna så de får somna i bilen ner.
 
Så går det till hemma hos oss.
 
Jag vet inte vart det päronet föll från äppleträdet men det var VÄLDIGT långt bort. För mina föräldrar är ALLTID i tid om inte INNAN utsatt tid. Vilket jag hatar när folk är ;)
Men vi jobbar på att bättra oss på detta med tidsoptimistandet.
 
 
 
 
 
 
FREDAGSVÄGNING
+ 200 gram
???
Det hade jag verkligen inte förtjänat. Jag har skött hela veckan PERFEKT.
Förra veckan visst, då hade jag ju proppat i mig choklad och småätit, men denna.
NOPE!
 
Nu kan man välja på två förklaringar/undanflykter.
1. Det är en retroaktiv viktökning.
Någon skrev till mig på bloggen att hon alltid märkte en dålig vecka, veckan efter. Att liksom det tog ett tag för kroppen att den skulle gå upp i vikt.
Precis som men minskningen då. Fast där tar det cirkus ett halvÅR innan kroppen fattar att den ska gå ner ;)
 
2. Det är BRA att äta choklad.
Det vore väl underbart ;) Men när man drar ner för mycket på kalorierna så går kroppen in i försvarsposition och håller hårt i alla fettdepåer. Den sparar ifall svälten kommer att pågå länge.
Så lite choklad då och då, eller annan småätning, gör att kroppen får förtroende och släpper efter lite på reserverna.
 
Eller också så är det bara livet igen som spelar en ett spratt. Upp en vecka, ner en annan och ingen vet varför. Som lyckan.
Lyckan kommer lyckan går, ingen lyckas den någonsin förstå, eller veta vart den kommer ifrån (n). Dåligt rimmat jag VET ;)
 
Huvudsaken är väl att, i det stora hela, så pekar kurvan nedåt.
Så får det vara.
 
UTVÄRDERING
Jag har skött mig perfekt. Inget att klaga på. Ja det skulle väl vara då att denna veckan är en dag kort och att det är därför som jag inte hunnit gå ner de där 100 kilona ;)
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check!
Mat - Check!
Och 1,8 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Bra jobbat!! Ett steg fram, två åt sidan, ett steg fram...men hey..det är ju salsa du ska dansa ju eller zumba, rulla lite höfter...ha en trevlig national helg! Viva Canarias!

Svar: Jaha ja är det salsa. Bra att veta ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-11 @ 13:52:05
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marlene

Min våg var oförskämd!

Svar: Nej! Ge honom en käftasmäll sâ han vet vart skâpet ska stâ ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-11 @ 14:24:17
URL: http://fdensammamamman.blogspot.se/
Postat av: Spanienfrugan

Jaha, är det natinaldagen imon. Undrade just vad det var för helgdag vi skulle fira ;) Hoppas ni får det trevligt i stugan!

Svar: Ja jag undrade ocksâ tills jag tog reda pà det. Det är ju sâ mycket helgdagar att hâlla reda pâ ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-11 @ 14:39:49
URL: http://spanienfrugan.blogg.se
Postat av: Anonym

Men vad duktig du är som snart är i mål :) Kram fina

Svar: Tack!
Yohanna i Las Palmas

2012-10-11 @ 17:31:34
Postat av: Katja

Bra jobbat Yo!! Och det där med att vara i (o)tid...lite spanskt kanske ;)

Jag har kommit i princip halvvägs på min viktresa; -39 kg på vågen nu, 41 kvar :)

Svar: Halvvägs. Grattis! Vi är duktiga vi. Dâ är det bara utförsbacke nu dâ ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-11 @ 22:20:36
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0