Skrivet den: 2012-11-18 Klockan: 20:33:35

Real Life - Sminkväskan

Från Wildrose kom ett förslag förra veckan, om att vi skulle ta en titt på vad folk har i sina sminkväskor. Och även om detta blir förfärligt pinsamt för mig så ställer jag ju upp och fixar en Real Life på det. Det skulle ju inte vara något Real Life om det inte behövdes lite grävande i sanningarna ;)
 
Det är dags för veckans utmaning Real Life, en grej som jag kör varje vecka om att berätta om hur det är PÂ RIKTIGT i vâra liv. Sminkväska blir veckans tema alltså och vad som göms därinne.
Utmaningen som NATURLIGTVIS alla är välkomna att deltaga i. Om Real Life och vad det innebär kan man läsa här. >>> Och de andra utmaningarna kan man se här. >>>
 
 
 
 
Jag erkänner på en gång.
Det är lika bra när man ändå ska vara ärlig ;)
Jag sminkar mig inte.
 
Det är så torftigt i mina smink- och skönhets-hyllor att man blir rent av sorglig av att titta på dem. Jag använder en ansiktskräm normalt sett. Men så fick jag ett kit i julklapp så nu har jag haft en dagkräm, en nattkräm och en ögonroller som jag använt under året. Samt removrar hit och dit för att tvätta mig med.
Lyxigt värre.
Men inget jag BRUKAR pyssla med.
 
Om vardagarna så faller sminket mellan stolarna så att säja. Jag är glad om jag kommer ihåg att borsta tänderna och få på mig något annat är joggingdräkt. Visserligen har jag kommit så långt att jag smörjer in mig, vissa utvalda delar ;), efter duschen på morgonen. Men när jag kommit så långt så brukar Irma vara död av hunger så steget till att få på sig smink också, verkar oöverstigligt.
Men kanske något som man skulle kunna ta och fundera lite på.
....skulle kunna ;)
 
Ska vi iväg på något och Älsklingen är hemma och kan vakta skitungarna lite så KAN det hända att jag får på mig lite piff. Då blir det mest mascara, lite solpuder och rouge.
Det räcker för att hela familjen ska står i hallen och trampa av otålighet för att sedan, när jag väl kommer ut så är de inte klara att åka i alla fall.
Grrrrrrr!
 
Sedan jag flyttade ner hit så ser jag ju längre inte ut som ett åksjukt spöke om vintern och det är jag ju jäkligt tacksam för.
 
När jag bodde i Göteborg och jobbade (och hade finnaglar som kostade skjortan men längtar tillbaka till varenda dag...nästan) så sminkade jag mig varje dag när jag gick till jobbet. Ungefär samma kit: mascara, rouge och läppglans. Men på vinter, huvaligen, då hade det behövts en ansiktsmask eller underlagskräm av tjockleken asfalt för att täcka det grönbleka färgen och alla finnar som poppade upp under den delen av året.
 
Nu slipper jag det :D
 
Blir det galej, som det trotts allt blir ibland, trotts att man är småbarnsförälder, så blir det naturligtvis hela facet på: foundation, puder, solpuder, rouge, ögonskugga, kajal, eyeliner, mascara, läppenna och läppstift.
Hela kittet.
Men ALDRIG av något finare märke, mest prover och gåvor.
Synd, för jag skulle gärna vilja prova något kvallitetsaktigt för att se om det finns någon skillnad.
 
Klart, party-facet passar bäst i skumt-ljus och inte i hårt dagsljus. Då ser man ut som man kommit hem från nått galej vääääldigt sent på natten eller tidigt på morgonen ;)
 
 
 
 
Så detta klena utbud är innehållet i min pyttelilla sminkväska (har dock en STÖRRE med allt karnevalssmink och övrigt bra att ha i garderoben) som står bredvid tandborsten och pockar på uppmärksamhet ;)
 
 
 
 
 
Så NU, kom igen och säg att jag inte är den enda ;) Fast jag SKA skärpa mig om jag får ett kontorsjobb och kan se piffig ut. För det är ju kul att se, just piffig, ut.
 
- Har du en sminkväska?
- Vad finns däri?
- Vad har du för inställning till att sminka sig?
- Dyra märken vs. budgetalternativ?
- Och fungerar VERKLIGEN de där dyra krämerna med kaviar eller snigelestrakt i, bättre än "vanliga" krämer?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg tills pâ onsdag kväll, om det du VILL berätta om, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På onsdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag är på tjänsteresa hela veckan, men ska nog försöka få in den här utmaningen! Få se om jag får till nått kort, får ju inte plocka in egna bilder i jobbdatorn...

Svar: Ja du fixar säkert något bra ;) Kan man inte ladda upp ett foto via mobilen och skriva om. OM det nu är så med jobbdatorn?
Yohanna i Las Palmas

2012-11-18 @ 20:46:30
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Dagliga ljusglimtar

Yohanna, du är inte den enda:-) Spana in min sminkväska!

http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/2012/11/sminkvaskan-real-life.html

Svar: Ja det var härligt att se. Tur att man inte är ensam ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-19 @ 18:33:03
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/
Postat av: Miriam

Här kommer mitt inlägg i debatten! Trodde inte att jag skulle få ihop nåt, men lite blev det! Tack för denna veckan!
http://bamsebusfunderingar.blogspot.se/2012/11/real-life-sminkvaska.html
Kram kram!

Svar: Det blev ju jättebra. Jag antecknar och återkommer.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-20 @ 08:19:20
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Freja

Tjoho, här kommer mitt inlägg http://blogg.amelia.se/reddevil/2012/11/20/ett-osminkat-real-life/ Jag fick in fotona via facebook...

Svar: Jag SA ju att du skule ordna det på något vis. Smart!
Yohanna i Las Palmas

2012-11-20 @ 21:46:59
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Catarina

Hej
Nu har jag lagt ut min sminkväska. Lite nervös att bli skrattad åt :) Min sminkväska.... Nä, kika in så får ni se ;)

Svar: Här är det ingen som skrattar ÅT någon, bara med ;) Kul att du är med också.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-20 @ 23:54:32
URL: http://keckla.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Mitt inlägg är klart! :-) till Real Life!!!!

Angående tidsbestämda aktiviteter: det är det enda som funkar gör mig! Gick på Hälsokompaniet här hemma några år. Gruppassen skulle bokas via internet och kunde lika lätt så avbokas. Styrkehsllrn hade fri tillgång. Men jag som gillar pass tyckte detta system var skit! Satt man inte kl 21 på söndagskväll så var alla veckans pass uppbokade. Sen skulle man sitta och passa varje dag på om nåt pass fick nån avbokning mm. Det slutade ju med att jag aldrig gick dit...

Nu vet jag att zumban här ute på landet är två dagar i veckan, samma tid, och att alla som vill får plats! Och nu kommer jag iväg om inte andra yttre faktorer ligger bakom, tex sjukdom, jobb osv...

Löpningen började jag ju med via ett löpprogram och schema-lade tre dagar först innan löpningen blev längre. Nu har jag kört två pass i veckan, till ett speciellt tv-program, vid en tid då inget annat stör. Ingen middag, ingen nattning av barn, barnen kan välja att vara med i rummet, och jag kan träna även om maken är borta!!

Men visst, det är lätt att hoppa över ett pass om inte jag schemalagt eller sagt till make och barn att "- imorgon ska jag springa!" Då gör jag det. De skulle få mig att göra det annars! Och hellre gör jag det själv än blir påmind av dem... ;-)

Men sen älskar jag zumban så det är inte så svårt att åka iväg! Bra för samlivet med maken också om man ska lyssna på hans argument ;-)

Men du är ju så duktig med dina promenader, det är nåt jag nästa aldrig får till...

Anna

Svar: Jag kikar in hos dig. Ja schemalägga aktiviteter verkar vara enda lösningen. Och helst så att det kostar skjortan att hoppa över dem ;) Undansmitare, det är jag det ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-21 @ 10:21:11
URL: http://pajver.blogspot.com
Postat av: Wildrose

Klar! :)

Svar: Nu har jag kikat in. Här var det lite frodigare i väskan än hemma hos mig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-21 @ 11:12:23
URL: http://wildrose.blogg.se/
Postat av: Wildrose

Himla kul att kika in hos andra var det ju också :)

Svar: Klart det är! Skitnyfiken är jag ju ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-21 @ 11:13:15
URL: http://wildrose.blogg.se/
Postat av: Anna i Qatar

Haha, I love "normal,piff,galej" - uppdelningen! Att bo i ett land har definitivt sina fordelar. Man slipper torr och blekansiktet. Dock ar jag lite tant och haller mig alltid i skuggan. Brun utan sol ar min basta van + mascara = snygg nog

Svar: Skuggan kan vara bra det också. Det är ju där som man håller sig skönast ;) Ja blekansiktet är det som jag saknar minst i från Sverige ;) Att du inte hänger på utmaningen. Tills ikväll vettdu ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-21 @ 11:42:22
URL: http://lifeaccordingtoskog.devote.se
Postat av: AnneliH

Stressa, stressa...tror att jag hann :)
http://www.shaggkvist.se/anneli/2012/11/20/sminkvaskan

Svar: Klart att du hann. Jag har inte ens lagt ungarna än ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-21 @ 19:07:17
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anna

Åh, jag älskar smink! Att gå in på Face eller Make Up Store är ju som att gå in i värsta godisaffären! Här är då mitt bidrag till det hela: http://smid.blogg.se/smidsfashion/2012/november/real-life-sminkvaskan-2.html

Svar: Ja jisses vad mycket godis du hade i dina väskor ;) Kul kul. Där kan man latcha mycket.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-21 @ 19:46:08
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Ansibecki

Här kommer mitt bidrag :)
http://ansibecki.blogspot.se/2012/11/real-life-sminkvaskan.html

Svar: Kalasbra och vilken komplimang ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-21 @ 19:56:42
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Jag anmäler mig med!
Lycka till med sammanställningen...
Kram Sussi

Svar: Det är väl klart att du ska vara med. Jag väntade på dig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-21 @ 22:11:58
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0