Skrivet den: 2012-05-18 Klockan: 00:48:16

Bloggkärlek

Torsdag kväll, det är inte klokt.
I morgon är det fredag igen.
Vägning, lunch hos svärmor, veckohandling och sâ vipps är det söndag eftermiddag ;)

I alla fall, Madelein har en utmaning varje vecka pâ sin blogg. Man ska skicka lite bloggkärlek till nâgon för att motverka allt blogghat som finns i denna världen.
Jag har länge tänkt att vara med men liksom inte kommit till skott.

Jag har ganska sâ lâng startstrecka när jag ska göra nâgot nytt ;)



Nu tar jag tag i saken och skickar lite bloggkärlek till Spanienfrugan som alldeles nyss blivit mamma till jättesöta Lia.
Spanienfrugan är liksom jag utvandrad till Spanienland, om än VÄLDIGT lângt frân just Gran Canaria. Men vi hänger ihop i alla fall och delar tips och upplevelser om hur det är att vara just i Spanienland.

Nu när hon just blivit mamma och de är sâ söta tillsammans och allt verkar fungera sâ bra sâ blir jag faktiskt väldigt avis ;) och passar pâ att skicka lite bloggkärlek för att väga upp den fula avundsjukan.

Jag kommer ihâg hur jag med en TRE-mânaders Guldklimp vâgade âka pâ arrangemang själv för första gângen med bebis >>>. Och var sâ stirrig och nervös att jag inte kommer ihâg mycket frân kalaset för utom att jag tycktes amma konstant under hela tillställningen.


Ocksâ kommer jag ihâg hur vi skulle ta gruppbild och jag, stirrig som jag var, lyfte upp babyliften utan att ha lâst handtaget i upprätt possition och den tippar framât mot golvet.
Jag trodde att hjärtat skulle stanna i kroppen pâ mig, men som tur var, var Guldklimpen ordentligt fastspänd och hamnade bara med näsan hängandes mot golvet.
Jag blev, om möjligt, ännu mer stirrig efter denna incidenten. Och, om möjligt, ÄNNU mer ovillig att gâ utanför hemmets trygga vrâ.

Sâ här skickas lite LOVE till Spanienfrugan med lilla Lia som verkar ta det sâ lugnt och bra och bara njuter av denna, den första speciella tiden i livet tillsammans.

/Y

Kommentarer
Postat av: browneyedgirl

Hej =) Hamnade på din blogg och passar på att önska dig en mysig fredag! Jag kommer gärna tillbaka. Kram från lilla mig

2012-05-18 @ 07:14:49
URL: http://[email protected]
Postat av: Spanienfrugan

Åh, nu blirjag alldeles varm i hjärtat ju när jag ser vilken bloggkärlek jag fått. Tack fina du! Och vad roligt att läsa om dig som stirrig mamma, haha. Lite stirrig är nog alla nyblivna mammor skulle jag tro, så även jag men man gör så gott man kan :)

Ha nu en fin familjehelg igen. Det skall vi försöka att ha. kram!

2012-05-18 @ 11:29:49
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: madelein-mamma till sex

Åh vad härligt att du är med!! Ja du det där med att komma till skott är du inte ensam om som du märkt. Jag skall bara som Alfons Åberg ungefär :P

2012-05-18 @ 13:02:22
URL: http://madelein.se
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Nu har jag lagt upp kärleksinlägget :-)

2012-05-19 @ 20:53:20
URL: http://madelein.se
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Men vilken mysig bloggkärlek du har skickat iväg :)



Kram

2012-05-20 @ 09:45:27
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: IJM

Hihi, det verkar ju ha gått bra för dej oxå;)... Kärleken är vacker=)

2012-05-22 @ 00:37:16
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0