Skrivet den: 2012-03-10 Klockan: 12:52:05

UNDERBART lördags-morgons-mys

I dag skulle jag kunna vara sån där jättekäck bloggstylad bloggerska som bara berätta om hur UNDERBART livet är.

Solen skiner och det är UNDERBART sommarväder ute. Jag har varit ute på en UNDERBAR morgonrunda i det härliga vårvädret efter en UNDERBAR nästan sovmorgon då ungarna sov till nästan 8.
Hur jag kom hem och duschade och fick på mig min UNDERBARA morgonrock och så åt vi lördagsfrukost med färskt bröd som jag köpt på hemvägen och UNDERBAR chokladfläta från det lokala konditoriet.

Hela familjen är på UNDERBART avslappnat och glatt humör och ungarna leker och skrattar om vart annat och Älsklingen och jag har tittat kärleksfullt på varandra över våra UNDERBARA busande barns huvuden.
Vi har inga planer för dagen och det känns UNDERBART och ikväll väntar utgång med käckaste väninnan C efter att jag kanske fått slänga ett öga på den UNDERBARA melodifestivalen under middagen. Premiärtur med den nya UNDERBARA guldblusen från H&M planeras och förväntningarna är höga.

Livet leker och jag njuter av fulla muggar :D



Så skulle det kunna låta om det inte var för att vi haft en UNDERBAR febrig natt med Irma som gråtit och inte kunnat sova när febern inte ville gå ner. Nu på morgonen så sjönk den dock mha medicinbyte.

Och att jag inte kommer att kunna se på UNDERBARA melodifestivalen live med min familj som jag hade planerat och definitivt kommer att ha UNDERBART dåligt samvete över att jag går ut när ungarna är skruttiga och slösar bort UNDERBARA pengar som vi borde använda till bättre saker.

Och att jag definitivt kommer att vara UNDERBART bakis i morgon och slösa bort hela söndagen med att ligga i sängen och stöna och be om bakispizza med coca cola. Nej CC kan jag ju inte dricka längre sedan jag var med Irma och smaken helt plötsligt byttes. Åh vad jag saknar coca cola ;)

Ja ja allt kan inte vara UNDERBART hela tiden. Det gäller att vara realist.
Men just nu så känns det UNDERBART trots allt ;)

/Y

PS Jag borde ställa mig och prova ut kvällens outfit under ångestfyllda suckar så att jag har det gjort innan det är dags i kväll. Dumt att utmana ödet när man vet att det kommer att bli stresssigt mitt i vällingtider och sövning av barn. DS

Kommentarer
Postat av: Petra

trist när de blir så. Men barnen sjukdomar ska alltid krocka med ens planer. Alltid,

O skönt att höra verkligheten och inte bara att allt e underbart. Jag menar vem orkar läsa om de i längden? Om alla familje bloggar där allt alltid e så jäkla underbart?!



Kramar

2012-03-10 @ 13:04:59
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Åh...vad god den flätan ser ut!!

Livet är verkligen som en berg-och-dalbana :)

Hoppas du får en underbar kväll nu!

Kram

2012-03-10 @ 13:07:20
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Bertil

Ha en trevlig kväll, det är du värd.

2012-03-10 @ 13:28:46
Postat av: Åsa

Hahha, gud va rolig du är :D skrattade gott här ;-)

Men det kan va lite väl mycket me allt som är så fantastiskt :) visst da?

Perfekta foton och perfekta hem ;-) Baaah näe..hahha, har ledsnat en del på det där bloggarna, å föredrar vardag i bloggar :)

Puss å kram på dej toppenmamman.

Å du, inte dåligt samvete...de kommer ha det hur bra som helst..njut och ha kul nu, inget samvete , OK?

Kaaaaaaam

2012-03-10 @ 13:59:48
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Petra

Tack tack!!

Jadå, jag friade skottdagen ha ha =)

O fick ett ja!! Underbart



ja de e sant VARFÖR måste trädgårdskläder vara så fula, men dessa e jätte tuffa. Massa fint på deras hemsida



Ha en fin fin lördag ni oxå

kram

2012-03-10 @ 14:21:12
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Cindhy

Och jag var tvungen att landa hos dig...

Satt och log lite åt ditt senaste inlägg. Det är väl lite detta som är livet. Även om det ibland i bloggvärlden, där det känns som om alla lever det perfekta livet...utom man själv!



Ha en fin lördag!

C

2012-03-10 @ 15:31:07
URL: http://www.livetsstokochstil.blogspot.com
Postat av: Hyrestantanten

Håller med om att det blir trist att läsa om de där perfekta hemmen med de perfekta familjerna och deras perfekta liv. Trist och overkligt.

Hoppas kvällen blir jättetrevlig!

2012-03-10 @ 16:51:56
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com/.
Postat av: Mrs G

Hej Yohanna!



Sådär blir det nog lite till mans ibland...om du läst hos mig idag så förstår du vad jag menar, det blir inte alltid så som man har tänkt sig!

Hoppas att du får en trevlig kväll och att du mår ok imorgon!



Kram Mrs G

2012-03-10 @ 17:30:36
URL: http://ifalldayswereholidays.com
Postat av: Anna

Du är så himla härlig och jag älskar alla dina inlägg!



Hoppas du får en kanontrevlig kväll så det är värt med bakis-känslan i morgon i alla fall!



Kram

2012-03-10 @ 17:33:11
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Marie-Louise

Livet är inte underbart jämt... Så är det ju. Men den där chokladsnurran såg Underbar ut ;) Kram och jag hoppas du får en fin kväll ute.

2012-03-10 @ 17:56:31
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0