Skrivet den: 2012-03-05 Klockan: 13:02:39

Måndagslista på måndagen

I dag var det svårt att gå upp vill jag lova.
Efter en hel veckas sjukledighet med mornar som vi själva bestämt över, var det svårt att få liv i ungarna. Alexander var så trött så trött så benen inte bar honom ;) Och Irma som vanligtvis brukar vakna av minsta lilla hmm, vaknade inte ens när jag tog upp henne ur sängen och började byta blöja på henne.

Ja sega var bara förnamnet på oss denna morgon.

Helgen gick så fort så fort, så jag hann inte med. Precis som vanligt.
Ska det vara så här resten av livet? Att man knappt hinner svälja fredags-mys-tacosen förän det är dags att söndags-ångest-fika med svärmor när man egentligen vill försöka hinna det sista som man inte hunnit på to-do-listan för helgen.
Oroväckande. Väldigt oroväckande.

Men det är väl bara att bita i det sura äpplet antar jag. Om det är någon som uppfunnit helg-stannar-tiden-apparat så kan den väl höra av sig till desperat tidsopptimist.

Men måndag är måndag och då ska det göras lista och kommas pås saker som man ska vara glad och tacksam över så här i måndagsdeppigheten ;)



- att solen skiner in genom fönstret på mig och glittar så i tangeneterna så jag knappt ser vad jag skriver. Men det värmer.

- att när vi gick till skolan i morse så, även fastän temometern visade samma temperatur som alltid, 15 grader, och jag bylsat på ungarna och mig så vi som ut som eskimåer, så var det inte alls så kallt ute. Och jag fick raskt plocka av plagg både här och där.

- att Irma inte fick flussen som jag och Alexander hade. Peppar peppar, fast nu borde det väl inte finnas nån risk kvar efter en vecka med dunderkur. Jag är SÅ tacksam över det. För om det var jobbigt med Guldklimpen som inte ville äta och grät för att det gjorde så ont i halsen. Så kan jag lova att det hade varit övermäktigt att ha Irma genomlidandes samma, SAMTIDIGT.

- att vi var så duktiga och bytte både toalock och kökskran i helgen. Alldeles själva och utan att någonsinn ha gjort det förut. Och bra blev det. Ja kökskranen sitter lite löst för det var en skruv som inte ville gänga. Men det var ju inte vårt fel och så länge som den inte stjälper omkull så är vi nöjda. Vi skulle kunna öppna ett fixa-det-själv-företag, så duktiga är vi ;)

- att vi var på dundertrevligt födelsedagskalas i lördags >>>. I Älsklingens barndomsby och på torget utanför kyrkan precis som i gamla spanska filmer hade man blåt upp ett hoppslott och sedan umgick folk där tills långt in på natten. Bilder kommer, jag lovar ;) Scouts honor.

- att jag tittat på melodifestivalen del 1 & 2 i helgen och nästan blivit lite besatt av hela spektaklet. Ungarna, jag och Älsklingen satt som klistrade framför den bärbara och kommenterade och dansade med. Men herre Gud, ja jag får återkomma i frågan för det kräver sitt inlägg att orera över detta.

- att idag ska vi åka till IKEA och lämna in mitt CV som borde ha varit inlämnat för LÄNGE sedan men som det kommit så mycket emellan för. Kanske att jag själv placerat ut hinder också, man vet aldrig. Är jag redo för att börja jobba? Vill jag ha pengar? Då blev frågan genast enklare :D

- att veckans REAL LIFE gav mig ett rent badrumsskåp och en massa trevliga återblickar från mitt parfymliv.

Nu dags att gå och borsta tänderna om det ska bli nån tandborstning av idag. Klockan tickar på.

/Y

Kommentarer
Postat av: frida

15 grader skulle jag ge vad som helst för idag =) har sol iaf.

2012-03-05 @ 14:37:47
URL: http://linkansfru.blogg.se/
Postat av: Petra

Härlig måndagslista. Plötsligt blir måndagarna mkt bättre =)

Man har mkt att vara glad över.

Hoppas att du får jobbet IKEA . Håller tummarna..

Ha en bra dag

2012-03-05 @ 17:18:43
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0