Skrivet den: 2012-03-15 Klockan: 23:32:03

Inget nytt under solen

Vet ni, det har inte hänt ett enda smack här idag.
Det mest spännande var en telefon-abonemangs-försäljare som kom och erbjöd ett paket till misstänkt lågt pris. När vi fick dissekera erbjudandet och fråga de rätta frågorna så visade det ju sig att paketet inte alls hade det priset som försäljaren först sagt.
Men är det inte så alltid?

Varför måste de starta med en lögn för att få köparen på kroken?
Till slut så genomskådar man ju dem och då står de där med skägget i brevlådan, handen i kakburken, kalsongerna vid fotknölarna, ja ni fattar.
Kan de inte bara säja som det är?
Är erbjudandet så dåligt att de måste ljuga?
Men varför säljer de det då?

Som vanligt en massa frågor och inga svar.
Ja det var det mest pulshöjande vi hade här idag ;)
Man blir lite insnöad när man inte kommer utanför dörren utan bara snackar med ungarna. Det blir inte speciellt, spännande höll jag på att skriva men spännande kan det bli, utan jag menar nyhets-stoffigt så att säja.

Annars så har Irma försökt att klättra in i ugnen. DET har hon inte provat med innan.
Alltid något nytt.
Nu får man lägga till det på listan över saker man ska komma ihåg att se till att hon inte får chans att prova.
Listan är lång kan jag berätta.

Och ja visst ja.
Receptet på toppen-lasagnen som jag gjorde igår.
Det var inte alls meningen att det skulle bli något höjdarrecept, det stog curry-lasagne i pärmen men det blev det ju inte.
Jag hade ingen indisk curry hemma, som var det som efterfrågades och jag funderade länge på vad jag skulle ta istället.
Taco-krydda!
Tacos är aldrig fel så det körde jag på.



Taco-lasagne alltså.
Fräs två hackade gula lökar i lite olivolja.
Stek upp 500 gram nötfärs däri.
Riv i två morötter.
Pressa i 4 vitlöksklyftor.
Häll på en påse tacokrydda, rör runt och späd med 2-3 dl vatten.
Låt koka ihop.
Häll i två burkar tacosås av valfri smakstyrka.

Varva i en ugnsfast form:
Först lite röra.
Pastaplattor
Röra
Plattor
Ja ni fattar, tills allt tar slut. Sista lagret ska vara röra och ovanpå det så river man ost.
In i ugnen i 220 grader tills det är klart. Det står på pasta-platts-paketet hur länge.

Kalas!
Ungarna fick en stor klick kräm fräs runtrört i sin del för att mildra smaken.

Alla gav 5 gafflar av fem till detta. Och så högt blev betyger att jag inte hann att ta något kort innan den var uppäten. Men den såg ut som en vanlig lasagne, fast utan bechamel då.

Prova det!

/Y

Kommentarer
Postat av: dianasdrommar

Såna där säljare kan man bli galen på...tomatsalladen såg god ut kram och ha en mysig fredag/Diana

2012-03-16 @ 06:10:37
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
Postat av: Helena Helberg

Vad spännande att bo i Las Palmas :) Hur är vädret där nu? Tomatsalladen såg smarrig ut! Ha en fin dag!

2012-03-16 @ 09:52:20
URL: http://helenahelberg.se
Postat av: Spanienfrugan

Hm, tacolasagne lät ju lite spännande och annorlunda. Roligt emd försäljaren som kom förbi! De är ju för lustiga.

2012-03-16 @ 11:59:27
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Jag tycker du är duktigt jag. Man får räkna med lite bakslag. Dessutom vännen med PMS så är det ju bara vatten, nothing else!! Det där planar ju du ut på ett kick!! Kommentar till inlägget före detta ser jag nu att det vart.



kommentar svar till denna då; FY så gött med TAco lasagne!!

2012-03-16 @ 14:22:42
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter urgott och måste verkligen testas!

2012-03-16 @ 14:33:13
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: B Y S I S T E R S

härligt med fredag nu ! <3 ha det bra! ;) kram

2012-03-16 @ 18:12:01
URL: http://bysisters.blogg.se/
Postat av: Maddez ♥

Hej, härligt blogg ! :)

Ville bara kika in för att önska dig en trevlig helg! :)



& berätta att du just nu kan anmäla dig till Helgens blogg hos mig.

Direkt länk; http://maddez.blogg.se/2012/march/helgens-blogg.html#comment

Kram♥

2012-03-16 @ 19:10:52
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0