Skrivet den: 2012-03-30 Klockan: 23:55:54

Fredagsvägning sjukvecka

Igår när jag kom på att det skulle vara fredagsvägning idag så tänkte jag att jag skiter i att väga mig.
Varför ska jag plåga mig själv med detta?
Jag har ju varit sjuk och föräldrarna är ju här på besök. Det kommer inte att bli glada nyheter så varför utsätta mig för risken?


Men dum som jag var så hoppades jag ju, precis som alltid, att det skulle ha skett mirakel och hoppade upp på vågen.
+ 1,5 kilo.
Känn på den du!

Men jag bestämde mig raskt för och jag har faktiskt inte under hela dagen, brytt mig om detta. Utan ta det för vad det är.
Jag har varit sjuk. Riktigt sjuk. Och jag har rätt att vara det.
Doktorn sa när jag var där och frågade om hon inte kunde undersöka hela familjen, för det måste vara något tokigt med oss som blir sjuka hela tiden:
- Nej jag tror inte det Yohanna. Jag tror att du var sjuk och du blev aldrig riktigt frisk från den sjukan. När du nu blev utsatt igen så hade du imunförsvaret i botten och åkte dit igen.

Så det kanske är så. Jag har kanske börjat med mina morgonrundor för tidigt efter sjukdomarna. Satt igång igen fastän jag inte varit 100%. Jag kan ju inte lägga mig i sängen och vara sjuk en vecka, så funkar det inte med att vara mamma. Livet måste fortgå. Men jag kan kanske ta det lite lugnt....are.

Som nu till exempel. Jag känner mig nästan helt återställt och skulle lugnt kunna börja med mina morgonrundor igen. Men om jag nu ska vara lite försiktig och lyssna lite extra på kroppen så, om jag ska vara riktig ärlig, så känner jag mig lite darrig i benen, lite svag i kroppen, inte riktigt 100. Och jag kanske ska lyssna på det. Istället för att säja till mig själv att sluta sjåpa mig.

Jag ska faktiskt ta det lite piano ett tag ;)


Och så detta med besöket.
Det blir ju en väldans mycke mat och fika ;)
Men det tar jag igen med ett naffs när jag är kry igen.

Det var denna veckan, vecka 11 (verklig tid är 1 år och 9 veckor sedan jag startade).
Mat - Inte bra. Antingen för sjuk för att äta någonting. Eller också njutning på restaurang.
Stegmål - Bara skolhämtning och lämning.
Plankan - Inte en chans.
Och 4,7 kilo till målvikt.
Skit! Men det får vara så nu.
Hur har det gått för er?

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag står helt stilla, men har ju oxå varit förkyld till och från och inte haft någon ork. Fast när jag provade kläder på stan i dag och såg mig själv i provhyttens spegel insåg jag att nu är det allvar, det här måste jag göra något åt!

2012-03-31 @ 00:08:21
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Sv: Ja det finns liksom ingen mening med det alls, så himla orättvist :'(

2012-03-31 @ 01:21:44
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Min våg står BRA under ett skåp i tvättstugan ;) Jag är inte vän med den!!

Suckar tungt!!



Kram och tack för att du gillar min nya design!! Själv kände jag när jag såg din solbild: Nu åker jag och hälsar på Yohanna och hennes underbara familj :)

2012-03-31 @ 09:10:37
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vet du vad...tycker du ska UNNA dig nu nar dina foraldrar ar dar. Ni traffas sallan. Och tank att du aldrig kan ga over pa en spontanfika till dem och darfor blir det ju att man ater gott och myser nar man val ses. Det ar samma har nar mina foraldrar kommer, vi fikar och ater gott och passar pa att ha trevligt och nar de aker hem kommer man snabbt in i sina vardagliga rutiner. Sa NJUT.



Ha en underbar helg.



Halsningar fran Wales

2012-03-31 @ 09:18:26
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: Ansibecki

Jag tycker du gör rätt i att ta det lugnt. Som du skriver så tar du igen det i ett nafs sen. Bättre att lyssna på kroppen och bli riktigt frisk.

Jag har också haft en envis förkylning i några veckor. Men nu äntligen känner jag mig pigg igen och kan ge allt i träningen. Men det märks på vågen och midjemåttet här med att det inte varit någon vidare action. Fast det är bara att kämpa vidare... Hoppas du har en fin helg!

2012-03-31 @ 10:43:37
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Jag har gått upp ett halvt kilo men jag har ju nått målvikten så jag antar att man får räkna med det om man vill unna sig något någongång. Krya på dig nu och ha en fin lördag!

2012-03-31 @ 10:57:15
URL: http://madelein.se
Postat av: Spanienfrugan

SV: Jasså, lakritssås är inget för dig? ;)

Klart att det skall fikas och ätas gott när man har besök! Det hör ju till såklart och dina föräldrar är väl inte där varje månad och hälsar på heller...jag tycker du gör rätt i att ta det lite piano ett tag nu. Satsa på att bli helt frisk och umgås med din fina familj så skall du se att du snart hittar motivation igen. Och det där med vikt är ju faktiskt en rätt så värdslig sak när allt kommer omkring ;) Sen kan du börja promenera igen och det kommer då må bra i själen av.

Kram till dig fina Yohanna!

2012-03-31 @ 12:15:14
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja det är aldrig kul när de visar plus, de gjorde de för mig oxå igår på fredagsmätningen. men nu har du varit sjuk. Ta de lugnt ett tag nu. Lova?!



Tack fina goa du för dina värmande ord

kramar

2012-03-31 @ 12:59:14
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Anna

Visst är det tråkigt att "vänta ut" sjukdomar när man vill träna och hålla igång! Men det är nog det enda som hjälper tyvärr! Sen förstår jag att det inte är en piece of cake när man har barn, men tänk då på att det tar ganska mycket energi att "bara vara" mamma! Därför får man nog tyvärr ha tålamod och vänta några extra dagar för att kroppen ska vara redo igen! Jag var ju lite förkyld för ett tag sedan och kunde vila mig ordentligt en hel helg och sedan varje eftermiddag/kväll efter jobbet. Två veckor tog det för mig att känna mig redo för träning igen. Då alltså två veckor utan någon som helst ansträngning egentligen (dvs inga barn att ta hand om), så i ditt fall får det helt enkelt ta längre tid. Tror att du vinner på det i längden för precis som läkaren sa så är man mottaglig för det mesta när man inte är riktigt hundra.



Oj, nu blev det viss en uppsats här hos dig igen... Kortfattat skulle jag kunna ha sagt vila ett bra tag och återkom med träning när kroppen är redo! Men så lite kan jag ju aldrig klara av att skriva!



I vilket fall: Krya på dig och njut av en underbar helg med nära och kära!



Kram

2012-03-31 @ 14:12:59
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: ♥ Carina ♥

Ja det är nog klokt att ta det lungt några extra dagar så du verkligen hinner pigga på dig :)

Så klart du ska unna dig lite gott när dina föräldrar är på besök. Det händer ju inte varje vecka och du, vågen är kvar... ;)

Kram



Sv: Tack för omtanken!

2012-03-31 @ 15:54:56
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: JoHo

Åh, det är ju så svårt att veta hur man ska bete sig när man är 'nästan frisk'! Man vill ju inget annat än att komma igång igen... Hoppas att du 'klarar' att vila ett par extra dagar nu, det är det värt!



Och att 'släppa vardagen' när ni har föräldrarna där låter helt rätt tycker jag :)



Kram!

2012-04-01 @ 08:13:45
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0