Skrivet den: 2012-06-09 Klockan: 23:41:14

Real Life - X-ålders-kris

Ja, jag kom ju hem med skorna som spökat i mitt sinne de senaste dagarna.
Ett par skor som definitivt INTE är min stil, som jag sannolikt inte kommer att använda mer än nån enstaka gång (om ens det) och som säkerligen kommer att ge mig onda fötter OM jag väl kommer ut på galej med dem.
 
Varför?
 
Jag börjar ju närma mig de magiska (fruktade) 40 åren, så vitt jag vet har jag inte haft nån ålderskris att tala om än. Vet-i-70-singen om jag ens hade nån tonårs-kris. Men på sista tiden har jag känt mig så himla:
TRÄLIG (träääääliiiii)
som vi säjer på närkingska.
 
Jag, en småbarnsmamma, som inte jobbar, som inte har nån glamour, som har så många drömmar som fortfarande väntar på att uppfyllas. Att bli vuxen blev inte alls som jag tänkt mig ;)
 
 
Det är dags för veckans Real Life med temat "X-ålders-kris" denna gång. Utmaningen som NATURLIGTVIS alla är välkomna att deltaga i.
Om Real Life och vad det innebär kan man läsa här. >>>
Och de andra utmaningarna kan man se här. >>>
 
Nej att bli vuxen var inte alls så roligt som jag trodde att det skulle bli när jag var tonåring. Faktum är att få bestämma själv över vad man ska äta och när man behöver gå och lägga sig är väldigt överreklamerat egentligen.
För, när allt kommer omkring, så får jag ju inte bestämma sånt. Det bestäms ju av yttre faktorer som jobbet, ungarna, vad som bör göras och vad man känner att man måste.
Så SÅ mycket får jag ju inte bestämma själv.
 
Dessutom så börjar tiden skena på väldigt mycket. Och jag har fortfarande inte hunnit med allt det där som jag hade tänkt att jag skulle hinna med när jag blev vuxen och inte hade några läxor som bestämde över min fritid.
 
Och så faktumet att jag sprungit iväg och köpt mig ett par över-pråliga skor bara för att jag känner mig så trälig. Och jag drömmer allvarligt om att få pengar till en tatuering jag tittat ut.
Vad ska det bli här näst, en 20-åring från gymmet som jag kommer BÖRJA på när jag blir desperat?
 
Så har jag en X-ålders-kris?
 
Män är ju kända för, att när de når en viss ålder, så skaffar de motorcykel, låter håret växa och skaffar sig en blond tonårig älskarinna som ödelägger mångårigt äktenskap ;).
 
Veckans frågeställningar blir:
- X-ålders-kris, vad är det?
- har du, alt. har haft nån kris?
- hur är det att bli vuxen?
- är man egentligen bara som man alltid har varit FAST med en bunt ansvar och erfarenheter som styr en istället för föräldrar som styr en?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg, om det du VILL berätta om, tills på onsdag kväll, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg. Så gör jag en sammanställning på onsdag, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.

/Y

Kommentarer
Postat av: Anna

Supersnygga! Absolut att du måste använda dem ju! Kanske någon gång när du går ut med tjejerna? Eller om ni går ut och äter någon gång, även med barnen förstås.
De skorna behöver absolut få komma ut och visa upp sig!

2012-06-10 @ 10:50:25
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: AnneliH

Wow!! vilka snyggingar till skor! De hade också fått följa med mig hem om jag hade ramlat på dem! Jo, det där med nojor har vi nog alla till mans...ska försöka hänga med den här gången. Ha en fin söndag!

2012-06-10 @ 11:09:19
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: ewa

Vilka snygga skor!!!

2012-06-10 @ 15:45:19
Postat av: Emschen

Sketasnygga dojor! De är väl hur användbara som helst! Passar jättebra när man ska shoppa bröd t.ex. ;)

Nu är jag med i din Real Life-utamning och så mycket mer Real Life blir det inte. *s*
http://emschen.se/?p=6590

2012-06-13 @ 16:22:21
URL: http://emschen.se
Postat av: Freja

Här kommer mitt bidrag: http://blogg.amelia.se/reddevil/2012/06/13/9-ar-kvar-till-30-krisen-real-life/

2012-06-13 @ 20:25:13
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Fruvisp

P g a en tung vår har jag kommit av mig med Real life bloggandet, men jag kommer igen, jag är på G!

2012-06-13 @ 21:59:52
URL: http://fruvisp.bloggo.nu/
Postat av: Ann-Mari

Vilken tur att de blev fast i filmen, så hann jag få med mitt bidrag, som strulade med uppladdningen igårkväll :-)
Ha en fin och solig dag!
kram
http://ann-mari-trappsittarfolk.blogspot.fi/2012/06/real-life-alderskris.html

Svar: Har du sett den?
Jag var fast ;)
/Y
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Kashaya

Gud vad fina skor!

Svar: Ja visst är de. Synd bara att jag inte har något partaj inbokat ;)/Y
Yohanna i Las Palmas

2012-06-14 @ 21:10:53
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0