Skrivet den: 2012-06-11 Klockan: 22:49:29

Finca Galeon i Santa Brigida

Är 21:30 för tidigt för att gå och lägga sig?
Även om Sverige spelar?
Zzzzzzz

Men under tiden så bjuder jag på lite omgivningsbilder från parken där vi var på födelsedagskalas förra lördagen. >>>



Finca Galeon är en gammal lantgård som man gjort om till park där det är helt gratis att hälsa på. Det finns en stor grusparkering utanför och man kommer in vid det gula huset längst upp på fotot.

Parken ligger i Santa Brigida som ligger ca 15 minuters bilfärd från Las Palmas. Man åker söder ut genom Tafira. På samma väg som leder till San Mateo.








Där finns en massa djur att titta på. Just där vi fikade fanns det små ponnysar och åsnor. Sedan fanns det getter och fåglar av en massa olika sorter och slag.






Vi på rundtur genom parken som INTE var liten.






En dam med fina blommor i.



Ett mycket fint ställe som jag kan rekommendera om man är i krokarna.

/Y

Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Roligt att få läsa om utflyktsmål, särskilt när de är gratis att besöka. Kan man åka buss dit?
Alla bilder var fina och den sista bilden var underbar.
Kram!

Svar: Det tror jag säkert att man kan göra. Santa Brigida är ett ganska så stort ställe så det går säkert bussar dit.
/Y
Yohanna i Las Palmas

2012-06-12 @ 01:12:32
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Så vackert det såg ut att vara :) Kram

2012-06-12 @ 08:04:06
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: browneyedgirl

Godmorgon =) Dit skulle jag kunna tänka mig åka för fika, ser jättemysigt ut =)
Ha en fin dag! Kram så länge

2012-06-12 @ 09:00:51
URL: http://browneyedgirltjejen.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Mysigt ställe med vackra blommor. Härligt med utflykter. Nu har jag fixat till ett par rader i veckans Real Life. Ha en fin dag!

Svar: Jag kollar upp ditt inlägg. Kom detta meddelandet fram till dig?
/Y
Yohanna i Las Palmas

2012-06-12 @ 11:47:23
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0