Skrivet den: 2012-07-12 Klockan: 23:53:02

Inte färdigt än

Jisses vilken dag, vilket drag.
Där fick jag så att jag teg.
Jag ville ha ett ordentligt byggarbete.
Nu går vi i byggdam upp till knäskålarna här ;)
 
 
Ha ha, gubbarna kom prick 8 (som tur var kom det TVÅ killar och ingen liten ensam själ) och då satt ungarna och jag och avslutade frukosten. Så det var bara att plocka undan och knö in ungarna i Alexanders sovrum, för här sattes det igång så att det riktigt rök om det.
 
Väggar och möbler plastades in och så hackade de ner halva vardagsrumstaket och nästan hela kökstaket. Så det var en jäkla tur att jag rev ner kökslampan ;)
Så lades det på ny cement och spacklades på bägge ställen.
Mer hann de inte idag trots att deras svar på min tidsfråga på morgonen var att detta kör vi över på en dag
Jo jag tackar ja...
 
 
Ungarna och jag spenderade ÅTTA timmar i Alexanders sovrum och det var en GROV felkalkylering av mig. Jag hade förstått av kontrollgubben som var här i onsdags att arbetarna jobbade mellan 8 och 13 så jag hade varken planerat någon lunch, mellan mål eller tagit fram något ur kylen och ställt på något lättåtkommligt ställe, typ vår sängkammare.
 
Så när tiden gick och ingen mat fanns inom räckhåll så fick vi picnicka med en påse chips i vår säng och det var ganska så mysigt det också. Fast inte så nyttigt.
Nu vet jag tills i morgon och kan göra ett litet förråd på mitt nattygsbord.
 
Miss nummer två var att jag lämnade den bärbara ute på matsalsbordet så den blev inplastad med det andra möblemanget, och vi fick klara oss utan tills gubbarna gick för att äta "frukost" vid 11-snåret. Då jag ålade mig in under plasten, men ovanpå matsalsbordet och fick fiska fram den ur brötet.
Man lär så länge man lever.
Därav inget inlägg under dagen och dessutom så fick Alexander nån typ av ägande-känsla för datorn när den hamnade på HANS skrivbord.
 
Men det gick ganska så bra att leka med ungarna timme ut och timme in i ett litet sovrum. Bättre än vad jag hade förväntat mig. Fast Alexander konstaterade, efter att Irma haft sönder både våran leksaksstad med trätåget och legoklossarna OCH vårt ihopknåpade världspussel, att någon mer bebis i detta hus skulle INTE komma på fråga.
;)
 
 
 
 
 
 
Men killarna kommer tillbaka i morgon alltså och ska ta sig an
Irmas rum, stora toaletten och korridoren. Hoppas även att de ska fixa till ett par skavanker som de lämnade efter sig.
Fast i morgon har Alexander och jag möte med öron/hals-doktorn för utvärdering av provsvaren som vi gjorde för TVÅ veckor sedan. Så Älsklingen får komma hem tidigare från jobbet och lösa av på byggarbetsplatsen.
Vi får se hur DET går.
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Martina

Vad duktigt av er att campera ihop så länge i ett litet rum. Måste ni vara hemma när de håller på?

Svar: Måste och måste, det vet jag inte riktigt. Men jag föredrar det. Dels för att de frågar så mycket hela tiden och dels så vill jag inte att det ska finnas något tillfälle att göra nån tjuv. Man VET ju aldrig. Lugnast så här ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-13 @ 00:35:21
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Sari

oj....ni har att stå ni ser jag

Svar: Jo det körde ihop sig lite. Vi var inte förberedda på att det skulle komma så snabbt.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-13 @ 07:36:49
URL: http://tuulikki.blogg.se
Postat av: Anna

Inte lite jobb de håller på med! Hoppas verkligen att det blir helt bra nu!

Skönt också att det funkade så bra för er i det lilla rummet! Antar att barnen såg det lite som ett äventyr med en sån konstig upplevelse hemma!

Hoppas det går lika bra idag då också!

Svar: Jo ett äventyr blev det och allt som är ett avbrott i vardagen är ju spännande.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-13 @ 08:22:48
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: AnneliH

Ja, jägarns vilken fart det blev! :) Hantverkare är ju inte att lita på, inte ens här i Svedala. Lite mañana stuk även här...men hoppas att de skyndar på så ni slipper trängas allt för länge. Där blev jag allt lite sugen på pizza också :)

Svar: Ja denna pizzan är inte att leka med. fast det är familjestorlek på den, ha ha. Som en normal svensk pizza ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-13 @ 10:51:51
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0