Skrivet den: 2012-07-06 Klockan: 22:20:50

Fredagsvägning, kort o gott

Som alltid innan jag ställer mig på vågen inför veckans ögonblick av sanning ;) så tänker jag för mig själv:
- Hur har det gått? Har jag gått upp eller ner, eller mitt-i-mellan?
Och det är ju egentligen helt omöjligt att svara på, jag har för det mesta inte en susning.
 
Jag kan ha en liten känsla om hur det har gått, om jag är riktigt ärlig mot mig själv ;) Jag vet ju hur mycket jag har snedstegat, hur många frestelser jag har fallit för och hur duktig jag har varit att motionera.
Ibland kommer det till och med omständigheter som är helt acceptabla att det har blivit som det blivit.
 
Men för det mesta så har jag gått upp när jag tycker att jag borde gått ner och tvärt-om. Det har gått så himla långt att jag nu är lite rädd för att ställa mig själv den där frågan. Det har gått lite troll i själva förutspåandet, eller tyckandet.
- OM jag tror att jag gått ner så kommer jag BANNE mig att ha gått upp.
- Jag får INTE tänka att jag gått ner.
Är tankar som istället kommer in i huvudet på mig.
Inte bra alls att man börjar att bli skrockfull på det området också ;)
 
FREDAGSVÄGNING
- 0,8 kg.
:D
Så döm om min förvåning när jag såg detta resultat.
Fredagsstämningen kom som ett brev på posten och jag kan inte låta bli att gå omkring här hemma och småle.
 
UTVÄRDERING
Ja det har egentligen inte varit något speciellt med denna veckan. Jag har gått mina rundor på eftermiddagarna i nån park när vi tagit ut och rastat ungarna. En timme, eller NÄSTAN, ska man väl säja. Jag är en jäkel på att avrunda ;)
Förutom i går då, då vi var på stranden, och vi kom hem sent och var trötta.
Då blev det ingen.
 
Och inte idag heller blev det någon. Min väninna C ringde och vi ska gå ut en sväng ikväll. Så det blev att veckohandla, hem på stört, bada ungar och panikmåla naglarna. Ingen runda där heller :(
 
Maten har vi ätit och inga frestelser denna veckan. Om det inte räknas som en frestelse att jag tog ett bett (halva korven) av Alexanders grillkorv igår när ungarna fick korv och makaroner.
Finns det något bättre än korv och hederliga makaroner?
Jo antagligen. Men det är rackarns gott när man helst inte ska äta sånt.
 
Det var denna veckan.
Morgon Eftermiddagsrundor - (Nästan)Check!
Mat - Check!
Plankan - Återigen fått till ett par i parken ;)
Och 1,9 kilo kvar till målet.

Hur har det gått för er?

/Y
 

Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Grattis vad duktig du är! Förstår att det känns toppen, väl förtjänt.
Nu är jag med i real life, äntligen igen =)
Fast sitter på så dålig teckning att jag skriver in det här hos dig, hoppas det är ok!
Trevlig helg,
Sussi

Svar: Jag kikar in hos dig på en gång.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-07 @ 00:04:32
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Bertil

Lycka till i kampen mot vågen. Har du kollat youtube klippet när Tiffany Persson är hos viktväktarna?

http://www.youtube.com/watch?v=TixjibVu-gE

//Bertil

Svar: Tack för den, jag ska kolla klippet på en gång. Tiffany är ju inte att leka med ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-07 @ 07:01:50
Postat av: Helene

Va duktig du är !!
Verkligen.
Ha en fin helg.
Kram HELENE.

Svar: Man bockar och tackar ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-07 @ 17:00:08
URL: http://helenesdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0