Skrivet den: 2012-02-29 Klockan: 23:29:06

Sammanställning av Real Life - LÖVE

Så träffande att det blev idag som jag skulle sätta mig och göra sammanställningen av Real Life - KÄRLEK, idag på skottdagen. Den dagen då vi tjejer kan ta saken i egna händer och fria.
Man kan ju inte vänta i evigheter ;)



Som vanligt så mycket bra skrivet, så mycket kul filosoferat och så många häpnadsväckande historier. Kärlek, ja det finns många sorter och kommer i många skepnader.

Själv kan jag säja att jag känner mig väldigt förälskad i vår nya bil just nu. Men den känns så där ouppnålig och fjärran från mig. Älsklingen använder den till jobbet och det är inte alltid som vi ger oss ut på nåt äventyr till bils när han kommer hem. Jag sitter nästan här hemma och väntar på att jag ska få träffa den igen och få komma ut på utflykt i den.
På lördag, på lördag ska vi åka ärenden. DÅ ska vi få träffas igen. Som jag har längtat ;)



- Tina - Störst av allt är kärleken, möts man av när man kommer in till Tina som berättar om hur hon och sin man träffades via en gemensam bekant. Hon precis som jag lämnade allt för kärleken och fick kämpa i början för att komma in på det nya stället.
Men efter alla svåra prövningar så är det fortfarande dom. "Vi har varit nere i helvetet och vänt, vi är starka tillsammans och vi vet vart vi har varandra."

- Ewa berättar om hur det gick till när hon träffade sin gube. Ensamstående 4-barns-mamma blev hon utlockad på krogen. Fastän hon bestämt sig för att aldrig MER låta en man få komma in i hennes liv så stog HAN bara där, klockan 00:00 på natten.
Ewa är beviset för att det inte bara finns EN drömprins per person.

- Carina träffade sin drömprins i skolan och detta luktar Grease långa vägar ;), för 30 år sedan. Trotts den LÅNGA tiden tillsammans så har inte Carina ändrat åsikt. Hon vill åldras med sin älskling.

- Gunsan är ännu en som träffade sin gube i skolan och de har levt tillsammans i 47 år. Om hon får som hon vill så har de många år kvar tillsammans. Tillsammans med alla barn och barnbarn som är en annan sorts kärlek som är så stor.

- Gardenhouse:s bästa råd för att hålla kärleken vid liv är att resa bort. Hemma finns det alltid något att göra. När hon och sin reser bort, camping, spa eller resor så får man återhämtning och vila.

- Miriam berättar en annorlunda historia om hur hennes drömprins alltid fanns där i bakgrunden och stöttade henne genom livets svårigheter. Sedan, nu för 19 år sedan, ja då kom de på att det nog skulle vara de för resten av framtiden.

- Hyrestanten berättar sin filosofi från den andra sidan av historien. Hon har varit ensamstående i 23 år och är nöjd med det. De som verkar ha problem med det däremot verkar vara omgivningen som inte riktigt vet hur de ska hantera det.
Är det så farligt att inte vara i ett par?
Nej, svarar hyrestanten.

- Jenny håller med mig om att man måste vårda förhållandet och inte ta kärleken för given. Något som kan vara svårt när man får barn och så mycket annat måste gå före. Nu börjar deras barn bli stora dock och de har börjat ta hand om varandra genom att datea. En gång i veckan så blir det date och mys ;)

- Marie berättar om sin man och deras fem döttrar som alla har en plats i hjärtat som växer med varje barn. Och nu så kommer barnbarnen intrillande och ska ha sin plats i hjärtat också. Mycket kärlek blir det.

- Vuxenmamman spånar in på något helt nytt i detta med kärlek, kärleken till sig själv, den svåraste kärleken. Hon skriver så bra att:
"Det är då när vi älskar oss själva som minst som vi klänger oss fast vid andra, kräver uppmärksamhet och bekräftelse. Men det är också då i detta skede som kärleken är som svårast att få. Det är då vi är som svårast att älska och känna kärlek för."
Väldigt tänkvärt!

- AnneliH berättar om kärleken till Gran Canaria och hur hon och hennes man blev ett par på deras första resa hit. Faktiskt så tror hon att vid en stor lotto-vinst så blir det att köpa hus här nere. Jag säjer TUR och välkommen ner hit ;)

- Ansibecki får avsluta denna sammanställning med ett citat från sin gubbe som svarade när hon frågade varför han trodde att de inte tröttnat på varandra:
"att man får ju inte vara för kinkig. Man kan inte irritera sig på allt."
Det är riktig karl-logik det. Inget med kemi eller känslor. Pang på rödbetan om hur man GÖR :D


Tack så mycket för att ni delade med er av alla era kärlekshistorier, tips och åsikter om detta med kärlek, amor, LÖVE.
Det finns så mycket i detta ämne. Så mycket minnen, så många historier, så mycket erfarenhet. Aldrig tar det slut och aldrig blir man uttråkad.
Kärleken övervinner allt ! eller ?, ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilket enormt arbete du lägger ner varje vecka på att komma på teman och sedan sammanställa dem.

Det tackar vi för!

Kram♥

2012-03-01 @ 06:45:08
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Fruvisp

Så kul att läsa återigen! Jag orkade inte knåpa ihop nåt denna vecka, influensan "tog" hela familjen förra veckan så vi håller för fullt på att återhämta oss. Men nästa vecka är jag med igen!

2012-03-01 @ 06:49:13
URL: http://fruvisp.bloggo.nu/
Postat av: vuxenmamman

TAck Yohanna! Så roligt att läsa. KRAM

2012-03-01 @ 07:37:39
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: MMiriam

Underbart att läsa alla dessa människors berättelser! Tack för denna veckan!

Må så jättegott!

Kram Kram Miriam

2012-03-01 @ 07:53:52
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Åh vilka fia stories :)

Jag tackar så för att du bjuder in mej varje gång, så gulligt av sig :)

En dag kanske jag deltar ;-)

Kramar

2012-03-01 @ 08:55:12
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Annelie

Härligt att läsa om all kärlek :-)

2012-03-01 @ 09:06:12
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Gardenhouse

Vilken kärlek!

Och vilket jobb du lägger ner varje vecka , uppskatas verkligen :)

Kram Sussi

2012-03-01 @ 11:18:16
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Vad roligt att läsa :)

Jag skickade min länk till RL för ett par dagar sedan...men du kanske inte har sett den :)

Ha en fin dag!

Kram

2012-03-01 @ 12:30:53
URL: http://shaggkvist.se/anneli
Postat av: Elisabeth

Instämmer med de övriga. Vilket jättejobb du lägger ner på din blogg. Verkligen kul att läsa om alla andra.

Kram!

2012-03-01 @ 14:18:12
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Äsch då, jag glömde i alla tentastudier... jobbigt, men vackra berättelser :)

2012-03-01 @ 21:48:48
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0