Skrivet den: 2012-02-14 Klockan: 23:36:35

Jag ÄLSKAR dig!

Jag stog som sagt och lagade mat när blomsterbudet kom och jag trodde det var svärmor men det var det inte och istället så blev jag uppvaktad med en kärleks-bukett.
Där fick jag så jag teg.

Och sanning att säja så är det inte ofta, för att inte säja aldrig, som Älsklingen glömmer bort ett speciellt tillfälle. Alla hjärtans, födelsedagar, när vi fått barn, alla har han uppvaktat mig på med blommor. Ibland på andra tillfällen, men de är han svårare på ;)
Och VARJE gång så blir jag lika överaskad och glad.

Man kan väl säja att jag inte har några höga tankar om männen och deras romantiska talanger. Det går ju inte till som på film och man säjer så ;)

Jag kände mig som i en parodifilm när blomsterbudet kom upp med buketten till vår dörr och jag stog där i köksförkläde och handduk, med gnällande snoriga ungar springandes kring benen och skulle ta emot en romantisk kärleks-bukett från min älskade.
Vem kan vara förälskad i en sån där typisk tråk-"hemma-fru", kändes det som att blomsterbudet borde ha tänkt.
Jag såg på mig själv utifrån och blev full i skratt:
- Ja vem kan vara det?



Jag kan berätta att jag är, jag ska inte skriva vansinningt för det låter så passionerat och så är det ju inte, men stadigt låter bättre, ständigt, på riktigt,varje dag, ända till evigheten och ännu längre (som Buzz i Toystory säjer) förälskad i min Älskling.

Varför?

Av många själ.
Men några av de viktigaste, och det är de små små sakerna som gör det:

- att han aldrig har gjort eller försökt gjort mig svartsjuk. Han har aldrig talat om andra tjejer, inte ens kändisar, framför mig. Inte ens skämtat om dem med andra killkompisar.
Aldrig har jag hört Älsklingen tala beundrande om någon annan tjejs utse´ende/kropp.

- Att han aldrig har luktat svett utan alltid luktar gott.

- att han aldrig spelar fick-tennis in public. Det är något av det töntigaste som de flesta killar håller på med av någon konstig vana.
Varför?
De ser ju bara FÖR löjliga ut.

- att direkt när vi träffats och klarat av den första skärrade kyssen, ja då var det vi. Han har alltid talat om oss som något som var självklart och som skulle vara för evigt. Aldrig var det något av de där tröttsamma och magsårsgivande spelen som man "ska" ägna sig åt som ny-förälskad.
- Nej jag får inte ringa för tidigt, visa mig för intresserad osv. För då tappar han intresset.
ALDRIG var det så mellan oss.

Därför älskar jag dig. Och mer därtill naturligtvis. Men det tar vi mellan oss ;) Och på lördag ska vi mysa ordentligt.
Hoppas ni haft en trevlig alla hjärtans. Och har ni inte det så gör inte det något. SÅ viktigt är det inte ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Visst är det härligt med helt villkorslös kärlek...Fin bukett!

Kram

2012-02-15 @ 07:58:30
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: MMiriam

Mysigt!

Kram Kram Miriam

2012-02-15 @ 08:09:14
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Vilken himla fin bukett och ännu finare kärleksförklaring från dig! Blir alldeles rörd :P

2012-02-15 @ 08:38:24
URL: http://madelein.se
Postat av: Annapanna

Klart du ska ha en kärleks bukett!!!!! :D

2012-02-15 @ 08:42:06
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Tina

Åh vilken fin kärleksförklaring gumman! Buketten du fick var verkligen jättefin! KRAM

2012-02-15 @ 08:53:28
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: gunsan

Vilket underbart inlägg;))



Blombuketten är ju så vacker;))



Kramizzzzz

2012-02-15 @ 15:03:26
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Spanienfrugan

Då var vi fler som blev överraskade med blommor igår! Trevligt :)

2012-02-15 @ 16:07:45
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är väl för härligt, när man minst anar det :-) Förstår att du blev glad! Kram

2012-02-15 @ 18:23:16
URL: http://mamzter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0