Skrivet den: 2012-12-06 Klockan: 23:51:49

Här vad det exotiskt värre

.....ha ha ha jag skulle ju blogga och inte sitta här och shoppa. Men jag fastnade på tradera och UJ vad mycket det fanns att titta på där. Mycket skräp också och mycket dyra saker.
Men i alla fall.
 
 
 
 
Jag har provat en gång att testa Tradera. Men jag kom inte längre att jag inte fick öppna något konto, och utan konto inga affärer.
Kanske lika bra för köptogiga mig ;)
 
Men nu visade det sig att min mor är proffs-shoppare på Tradera och finkammar Sverige efter svarta ovala ramar. Så hon visade mig hur det gick till och VIKTIGAST av allt, öppnade upp sitt konto för mig.
Farligt farligt....
 
Men jag höll mig i schack och bjöd bara på ett par superbilliga finskor och en passväska till hemfärden. Dumt att ha alla resedokument i ett kuvert.
 
Visst har vi andra hand och loppisar hemma hos också men jag har ju berättat att det inte är så utbrett och det som finns är väldigt spartanskt och fungerar inte så bra. Folk har en tendens att ta ut överpriser för det de säljer och då missar man ju lite poängen med secon hand.
Då köper jag ju hellre nytt.
Slit och släng - inte bra.
 
Och så har det ju varit en UNDERBAR dag här idag. Snön har fortsatt att falla men itan vind och bara 5 grader minus. Så det har varit riktigt julaftonsväder här idag, stora vita snöflingor osom sakta dalat ner och gjort så att det vi skottat fram raskt täkts av ett tjock täcke igen.
 
Och Irma har lekt i snön - kors i taket.
Men det får jag återkomma till.
 
Dock måste jag få visa en MYCKET exotisk grej som vi fick uppleva både igår och idag - SNÖPLOGEN.
Vilken lycka.
Kamerorna var i högsta hugg och ögonen stog som tefat i skallen på både ungar och gubbe.
Tänk vad jag kan bjuda på för höjdarupplevelser här.
 
 
 
 
 
 
Så en väldigt exotisk dag: Tradera och snöplog. Här är det spännande så man nästan går åt.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men jisses, nu far jag nastan boka en resa hem till Svedala.

Tradera ar toppen, jag brukar ta hem barnklader och salja pa tradera. Fick nastan 400 kr for fem plagg sist gang. Bra med extra semesterpengar. Ett tips till nasta gang ni aker till Sverige.

Hoppas ni har det jattebra och njuter av SVERIGE! Det ar sa kul att se alla fina bilder....aven om det hugger till i magen av hemlangtan.

Halsningar fran Wales

Svar: Bra tips. Det ska jag tänka på nästa gång nu när det går så dåligt att sälja av barnkläder på Gran Canaria. Vill ju inte slänga dem.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-07 @ 08:57:43
URL: http://lifeinuk.blogg.se
Postat av: AnneliH

Vilken härlig bild! Hoppas det blir kramsnö så ni kan göra snölyktor och snögubbe :)

Svar: Ja det skulle vara det som fattas just nu då, snölyktor och snögubbe.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-07 @ 09:14:01
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0