Skrivet den: 2012-08-05 Klockan: 23:21:21

Här har det mögelsanerats

Och så var denna helgen över.
Jisses vad det gick.
Fast det brukar det ju göra när man har fullt upp.
Visserligen brukar det göra det även när man inte har det fullt upp, har jag märkt på sista (den efter att ungarna kom) tiden.
Swish!
 
 
Denna helgen så har det varit gräsänklings-extra-fredags-mys med ungarna, födelsedagskalas i parken och idag dop och ute-lunch.
Allt har dokumenterats och kommer att visas upp inom "rimlig" tid (innan jul?). Men i dag har även hunnits med och tagits tag i en sak som legat och gnagt på mig på sista tiden.
 
Och som jag är jäkligt stolt över att ha tagit tag i. Även om jag inte, på långa vägar, är ens i närheten av att vara klar med det ;)
 
Mögelsanering av sovrums-byråerna.
 
 
 
Igen ja!
 
För det känns som om det inte var så länge sedan som jag gjorde det sist >>>.
April, men då tvättade jag bara ur lådundersidorna och insidan på byrån. Och med vatten. Det tog INTE bort möglet.
Så nu hade jag införskaffat starkare doningar och idag så sparkade jag mig själv därbak, när vi kom hem från dopet.
 
Sedan vi kom hem från sommarstugan så har jag känt att det luktat mögel här något så fruktansvärt. Varenda gång som man går in i sängkammaren så får man kväljningar.
När man sover där så vänjer man sig vid lukten. Men så fort som man går ut och kommer tillbaka så märker man ju den.
Och nu när vi varit borta ett tag, och andats "frisk" luft så blev ju det hela så mycket mer påtagligt.
 
Slag i saken alltså.
 
Jag slet ur alla lådor, tömde alla kläder på sängen, sprayade med starka doningar och tvättade HELA möbeln + fram- OCH baksida, det hade bildats mögen IGEN sedan sist :(.
Och nu står allt och torkar och luftar.
 
ALLA kläderna ligger nu framför tvättmaskinen och planen är att hinna igenom MONSTER-högen inom de närmsta åren av mitt liv. Innan jag blir pensionär tack.
Förutom ett par kläder som ligger kvar i sommarstuge-resväskan, som jag inte har packat upp än.
Tur va ;)
 
Ramarna på byrån och smyckesskrinet, där det också börjat komma mögel, fick sig en omgång av sprayen. Så nu hoppas jag bara att denna spray inte är farligare att andas in än vad själva möglet var.
Tiden får utvisa...
 
Nöjd är jag i alla fall.
Fast inte över hur det ser ut här hemma just nu.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Usch vad tradigt :/ men ett måste antar jag. Du får ta en schal runt munnen så du slipper ångorna, man vet ju aldrig. Hoppas ni får en bra måndag! Kram

Svar: Uff ja. Jag har vädrat nu i två dagar. Men man vet ju aldrig med de där medlen, HUR giftiga de är...
Yohanna i Las Palmas

2012-08-06 @ 10:46:28
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Fnulan

Jädrarns vad flitigt!! Men usch vad tråkigt att behöva göra det!!! Hoppas svamparna mår illa av den välluktande möbeln nu så dom inte vill vara där!
Pussen

Svar: Ja nu hoppas jag att de fick så de teg, svamparna.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-06 @ 13:52:36
URL: http://bloggfamiljen.se/fnulan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0