Skrivet den: 2012-04-28 Klockan: 13:21:03

Vardagligheter blir rariteter

God lördagsförmiddag!

Här har vi kommit i ordning efter frukost, terras-tvätt, biltvätt, solkrämsinsmörjning och div. köksgöromâl.
Vädret har gâtt frân igenmulet till uppsprickande soldis.
Än sâ länge är det inte för varmt ;)
Och jag antar att det inte kommer att bli det heller eftersom vi fortfarande bara är i april. En liten stund till i alla fall.

Irma sover, killarna är i poolen och jag sitter pâ terrasen och solar innan det är dags att lägga köttet i marinad och ta fram grillen.
Idag tar vi det lugnt.


Som vanligt till frukosten sâ gick jag ner och handlade färskt bröd i supermarceten nedanför bungalow-komplexet. Det är alltid sâ kul att gâ i mataffärer nere i södern, för man kan springa pâ en massa, fynd höll jag pâ att skriva men med det menas ju en vara till bra pris, och bra pris är det ALDRIG här nere.
Allt är svindyrt här ner i turistghettot.

Nej jag menar nog snarare annorlunda varor, som man inte kan hitta i Las Palmas. Sâdana där varor som man mâste beställa frân Sverige eller âka till Ikea för att hitta.
Sânna varor kan man springa pâ här nere och bli tvungen att köpa för man blir kanon-sugen pâ just det när man ser det.

Vanliga saker som man kanske här ätit hela livet och som varit en del av vardagen i Sverige. De blir helt plötsligt exotiska rariteter som man betalar överpriser för att fâ.

I kväll tror jag att jag ska slâ till pâ en sân däringa rekordelig cider med smak av jordgubb-lime som är sâ rackarn god. Âven fastän en burk kostar hutlösa tvâ euro ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Låter som en härlig långhelg, hoppas regnet håller sig borta!

2012-04-28 @ 23:12:40
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Mollan70

2012-04-29 @ 08:42:31
URL: http://www.metrobloggen.se/Mollan70Hej
Postat av: Mollan70

Hej

Det är mycket att stå i nu när uteplatser ska rengöras och man ska göra fint. Här har jag inte tagit tag i det ännu men verandan skulle behövas spolas med högtryckstvätten. =) Kul att du kan hitta lite svenska varor trots att det är dyrt. Håller med om att det är märkligt att man kan längta efter något som man hemma tyckte var vardagsmat. =)

2012-04-29 @ 08:44:53
URL: http://www.metrobloggen.se/Mollan70Hej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0