Skrivet den: 2012-04-05 Klockan: 23:44:00

Skärtorsdagen

Officiellt sâ har jag flugit till Blâkulla idag med GPS:en fastskruvad pâ kvasten och sangria i kaffepannan.
In-officiellt har jag varit smâbarnsmamma som tagit det lugnt i sommarstugan.

Det har varit en typisk pâsklovs-dag här med mulet väder och nästan regn. Det brukar vara sâ denna veckan när folk har pâsklov och hyrt bungalow pâ nâgon semesterort för att sola och bada.
I Las Palmas har det regnat hela dagen har vi fâtt rapporter om.

Om man ska hârddra lite sâ finns det tvâ sätt att fira pâsk här nere. Det ena är att man drar ner till södra delen med antingen hela familjen eller hela kompisgänget, för att sola, bada och partajja.
Det andra är att man stannar kvar i Las Palmas för att se pâ pâskprocessionerna och gâ pâ mässa.
Om man ska generallisera lite ;)

Vi brukar vara kvar i Las Palmas för sommarstugan brukar vara uthyrd sâ här dags pâ âret. Men jag har fortfarande inte varit pâ nâgon procession. Det är ju skönt att man inte har gjort allt ÄN ;)





Vi har pysslat i bungalowen, lekt, badat fast det var kallt och blâste (ja jag badade INTE, offic. badkruka), ätit glass och promenixat lite.
Vi är nöjda.

Nu sitter vi pâ uteplattsen med ett glas vin och filosorerar.
Precis som det ska vara.

/Y

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som om ni har det underbart!

2012-04-06 @ 08:14:44
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Marie-Louise

LÅter som ni har en fin påskhelg :) Kram

2012-04-06 @ 11:55:26
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0