Skrivet den: 2012-04-25 Klockan: 23:16:03

Sammanställning Real Life - Passioner

Sâ himla kul att läsa om allas passioner för olika saker, det som varit veckans tema i Real Life >>>
Jag bara nickar och hâller med alla när de berättar; skor - ja, blommor - ja, glitter - ja, resor - ja.
Ja, ja, ja!
Fast det var ingen som tog upp snabba sportbilar som sin passion. Det hade jag sett fram emot ;)



Jag blir pâminnd om en massa saker som fâr mig att njuta, som har varit passioner för mig och som mycket väl skulle kunna bli mina i framtiden. Men passioner kommer ju och gâr, en del bestâr men som de flesta är överens om; livet skulle vara bra trâkigt utan dem ;)



Passionerade Real-Life:are denna vecka är:

- Sara berättar om sin skopassion och om hur hon aldrig lär sig att inte köpa skor som hon inte kan gâ i. Mânga skor och stövlar har det blivit genom tiderna som inte har använts sà mycket som de fortjänat.
Men en passion är en passion, den är blind ;)

- Ewa har mânga; kläder, skor, väskor, klockor, änglar, blommor och fler. Det blir alldeles för stora hâl i plânboken. Fast Ewa har lärt sig att säja nej. Inte sâ svârt. Blir det FÖR jobbigt sâ är det ju bara att gâ tillbaka och ge efter för passionen ;)

- Marie-Louise har sina böcker och visar upp hyllmetrar med sina passioner. Det är speciellt med hennes böcker för de är just hennes. Det gâr inte lika bra att lâna. Hon vill ÄGA dem och gâ där hemma och stryka över dem.
Ungefär som med mina skor dâ ;)

- Annelie visar upp sin passion för krims-krams och berättar att dagen dâ hon fick ta hâl i öronen och kunde börja med örhängen var en stor dag för henne. Nu har hon hittat en butik här i Las Palmas där hon kan utöva sin passion med râge.
Jag shoppar ocksâ där. Bra priser och glittrigt krims-krams ;)

- Gardenhouse, som man skulle kunna misstänka av namet, har som passion att ge ett andra liv ât försakade växter. En hade trillat av ett flyttlass och lâg pâ gatan när Gardenhouse kom förbi. Den fick flytta in hos henne och lever nu glada livet där hemma.

- Jenny berättar om mânga av sina passioner och en av dem är solbrillor. Det har jag inte hört förrut. I alla fall ingen som bor pâ nordligare breddgrader ;)
Hon har mânga brillor, men det spelar ingen roll, för man kan ha hur mânga som helst. 

- Madde gâr direkt pâ kärnan om detta med passioner, att man känner att man blir extra lycklig när man fâr unna sig det och just nu är det smâ-prylar till hemmet. Helst i vitt och rosa.
Och visst är det sâ, att man blir lite extra lycklig när man fâr unna sig att falla för sin passion. Sen att det kan komma dâligt samvete efterât, men det är en helt annan historia.

- Freja och här är det dödskallar som gäller. Ända sedan tonâren har denna passion funnits, men inte kunnat blomma ut förens det blev sâ poppis med skallar efter Pitates of the Carribean kom. Men inte vilka skallar som helst, de fâr inte se elaka ut och det var ju skönt att höra för mig som tycker att dödskallar är lite läskiga ;)

- Ansibecki fâr avsluta med sin passion för acessoarer. Men inte vilka som helst utan av en speciell stil sokm inte alltid är sâ lätt att hitta. Man KAN leta pâ nätet men dâ är det inte riktigt rätt för mycket i passionen ligget i själva letandet och lyckan i att hitta "rätt".

Som vanligt, ett jättetack till er som delat med er och som vanligt sâ har det varit jätteroligt att läsa. Hoppas att ni ocksâ har haft en trevlig stund, passionerade eller inte ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Och jag älskar dina sammanfattningar :) De är underbara :)



Tack för att du orkar hålla i Real Life <3

2012-04-26 @ 07:55:36
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Malin

Gud vad tråkig jag måste vara, jag har inga passioner så där direkt. Är intresserad av goda rödviner, helst från Italien, men annars så köper jag nog pinsamt lite...

2012-04-26 @ 09:04:54
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Helene

Det är kul att läsa om vad alla har för passioner = ))

Mina är kläder inredning och skor !!

Ha en härlig torsdag.

Kram Helene.

2012-04-26 @ 09:29:01
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Annelie

härligt att läsa om allas passioner! :-)

2012-04-26 @ 09:40:22
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Härlig läsning som vanligt!! :)

Två ämnen på raken som jag "missade" men härligt att läsa alla inlägg. Jag hänger på när fått koppling mellan hjärnan och tangentbordet.

Kram

2012-04-26 @ 12:53:37
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Fina Frun

Passionen för skor delar även jag :D

2012-04-26 @ 13:13:50
URL: http://finafrun.se
Postat av: Anna

Kul läsning! Hann tyvärr inte få med något bidrag denna vecka. Men SKOR (http://smid.blogg.se/smidsfashion/2011/september/mitt-hem-ar-min-borg-del-51.html) är väl min passion.



Försöker hänga på nästa vecka igen!

2012-04-26 @ 19:33:06
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Freja

Jag är så imponerad av dina sammanställningar, de är så välgjorda, duktiga du!

2012-04-27 @ 19:21:16
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0