Skrivet den: 2012-04-14 Klockan: 15:11:51

Lördagsröj

Medans vi väntar pâ att detta med datorn och internetuppkopplingen ska lösa sig pâ nâgot magiskt sätt sâ roar vi oss med att röja ur Irmas blivande rum som luktar mögel efter att ha varit stängt sâ länge.
Där har stâtt flyttkartonger som inte blivit uppackade sedan vi flyttade in och som nu är fulla med ovälkommet som luktar blaj. Stackars mina finväskor som legat där. Detta är inget bra sätt att behandla sânna klenoder pâ.



Det som man inte avänt under ett âr säjer de ju att man kan slänga, för dâ behöver man det inte. Fast jag tycker nog att det vore synd att slänga alla mina fina väskor. Fast de är ju inte sâ fina längre förstsâs, nu när möglet slagit sina klor i dem. Jag fâr undersöka saken närmare innan jag tar nâgot beslut ;)

Nu ska här köpas mögeltvätt och mögelfärg och sättas igâng att fixas barnrum. Allt som var i rummet innan skas bara hittas andra platser till först. Trâkiga saker som mâste lösas först innan man kan börja med det roligare sakerna.

Mycket blev det som skulle till sopen ändâ och stâr nu och blockerar utfarten ut lägenheten. Det fâr bli en sväng till sopstationen senare, för nu ska här lagas lunch......vad vi nu ska ha.
Brysselkâl?
DÂ blir jag poppis ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vi har samma problem. Det som är nere i garaget har en tendens att mögla. Men jag har köpt "dammsugarpåsar" som jag kallar dom. Såna där påsar som man gör vacuumsäkrade med dammsugaren. Funkar jättebra! På textilier i alla fall :-)

2012-04-14 @ 20:35:50
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0