Skrivet den: 2012-04-11 Klockan: 12:52:59

Lite FÖR mycket strul

Ibland så hopar det till sig.
De dumma sakerna.
De som strular och inte vill flyta på som de ska.

Jag är inne i ett sånt stimm nu och det känns som det kokar över snart.
Men vem ska man koka över på?



Sista strulet i raden var Alexanders skrivbordsstol som han fick i födelsedagspresent och som jag skulle försöka att montera ihop nu på fem röda. Mitt emellan tandborstning, bloggskrivande och skolhämtningen.

TRASIG!

Det är ju så man går åt.
Detta är handtaget till spaken som sitter under stolen. Den som man hissar upp eller ner stolen med. Den låg lite vid sidan av själva pinnen, längst nere i kartongen.
Nu måste vi åka tillbaka med den i eftermiddag och krångla för att få byta.

Och mackapären till datorn, som vi var och böt ny igår, fungerar heller inte. Och det kan inte vara jag som gjort fel. Det finns liksom inte så många sätt att göra på. Man tjoffar in den i datorn och så ska den sätta igång.
Den är tvärdöd.
Så måste vi byta den också.
Igen!

Och en massa andra petitesser som var för sig inte är så farliga. Men när de klumpar ihop sig och gaddar sig mot mig, ja då blir jag VÄLDIGT irriterad.
För att uttrycka mig milt.

Ibland, eller rättare sagt ganska så ofta, så känns det som att ALLT strular här nere. Det finns inte en enda sak som fungerar som det ska. Ja det skulle vara Ikea då. Där köper man, hem och monterar och så är det klappat och klart. Sällan, om inte väldigt sällan så fattas det något.
Två gånger har det varit lite kantstött på ett par ställen och det har ju naturligtvis hänt här nere. Men aldrig har det fattas en skruv och när jag bodde i Sverige så hände det ALDRIG.
Jag längtar hem....;)

Som tur är, är det inte igår idag, utan idag är idag. Så tisdagsdeppet ligger bakom mig och fredagslyckan hägrar. Annars hade jag satt mig ner och lipat här ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: 17 ÅR, MODELL OCH MOR TILL HUGO

Jo,jag funderar på om jag bör ringa hälsocentralen. Det är väldigt jobbigt när han ska behöva vara sådär i ögonen. Hur länge höll det i sig för din dotter?



Jasså, kan snoret åka upp sådär i ögonen? Vad läskigt. Det hade jag ingen aning om faktiskt.

2012-04-11 @ 13:11:24
URL: http://missvendel.blogg.se/
Postat av: Caroline

Inget roligt alls när allt bara krånglar, men man kanske måste ha sådana dagar för att uppskatta de bra...



Kram

2012-04-11 @ 13:56:11
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Usch för såna dagar då allt bara krånglar! Det har ju en förmåga att krångla extra mycket dom dagar man känner sig låg. Det hör nog ihop det där...

Bryt ihop och kom igen! Det är nedförsbacke mot helgen nu :)

Styrkekramar!

2012-04-11 @ 14:19:40
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Spanienfrugan

Så förargligt med stolen alltså! Grr, förstår att du är irriterad.

2012-04-11 @ 15:12:47
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh jag vet känslan..men nu e jag lite flummig och säger somsåhär ;-) börja tänk positivt istället för "det e samma sak jämt" då hör universum det och skickar positivt tillbaka ;-) läser The secret just nu, å det funkar ;-)

Alternativt, kom hem, till Sverige. det är sommar här snart <3

kramar Åsa

2012-04-11 @ 15:23:12
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Alfva

Äh, jag bryter ihop fortare numera och kommer igen fortare. Förut bet jag ihop och sen efter en stund så blev jag deprimerad. Nu ser jag till att gråta en skvätt på en gång och sen kommer jag tillbaka med nya krafter. Haha. Synd bara att man måste göra så ofta.. ;)

Kram

2012-04-11 @ 20:38:07
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Petra

Styrkekram!

2012-04-11 @ 23:04:56
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0