Skrivet den: 2012-04-25 Klockan: 22:14:15

Inte sâ bara

Älsklingen fick för sig idag efter lunchen (han kom hem tidigt), att han skulle sätta igâng med Irmas rum medans jag underhöll barnen.
- Jag bara börjar pâ med att skrapa bort all lös färg i taket och knacka bort luftbubblorna som bildats, sa han och drog i väg.

En stund senare sâ hör jag honom svära där inne.



Det var visst inte sâ bara att skrapa bort lite.
Hela taket var visst genomfuktigt och ramlade ner när han började skrapa. Lika bra att ta bort hela skiten.

Jag sâg med ens minna drömmar, om att innom en snar framtid fâ ligga i min egna säng med en bok innan jag somnar, gâ om intet.
Detta med att fixa ett eget rum till Irma kommer ta betydligt mer tid än vad vi hade räknat med...

/Y


Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åhhh nej!!!



:( Men hoppas att det ändå går ganska snabbt för er att få det i ordning.



Kram

2012-04-25 @ 23:01:32
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: AnneliH

aMeeen !!! Lider med er, verkligen! Fukt är inte roligt att tas med. Hoppas det ordnar sig.

Ha en härlig Torsdag!

Kram!

2012-04-26 @ 07:43:18
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Tina

Oj då! Ja det ser ut att behövas lite mer jobb än ni hade tänkt er. Hoppas du får en fin dag vännen! KRAM!

2012-04-26 @ 08:20:47
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Gunilla AA

Lycka till!! Du glömmer snart hur jobbigt det blev!

2012-04-26 @ 10:42:20
Postat av: Mor

Herregud nu får det vara nog, med allt trassel.

2012-04-26 @ 17:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0