Skrivet den: 2012-04-20 Klockan: 00:12:19

Here we go again

Dagen ja, hur gick det med allt?

Besök hos doktorn - CHECK!
Ny pencillin-kur utskriven och 7 dagars kurering igen. Därefter kan det komma att bli en utredning. Men först skall här kureras.

Inga som helst svar pâ nâgra frâgor men förbluffande lite tid i väntrummet. Berodde nog pâ att jag tagit med tvâ tidningar att förströ mig med. Lagen om alltings....ja ni vet ;)

Upphämtning av Guldklimp i tid - CHECK!
Tack vare medtagna tidningar till doktorns väntrum.

Upphämtning av gamla internetaparater - CHECK!
Dock inte sammanträffande med Halleluja-farbröderna utan denna gângen med en Vodafon-försäljare. Alltid ska det vara nâgot.

Lösning av datorproblem - NOT!
Betalnings-dator-killen kom inte som han lovat. Det blir att ringa ett uppföljningssamtal i morgon och tjata.

Annars en vanlig "torsdag from hell". Irma lärde sig sätta pâ spisplattorna idag och brände mina redan färdigkokta potatisar.

Irma lärde sig även att sätta pâ tvättmaskinen i samma veva och satte igâng den precis när den färdigtvättade och tumlade kudden var uttagningsklar.

Jag o-lyckades även stänka en droppe het olja pâ Irmas huvud, precis när hon stog mellan mina ben och knuffade, sâ jag är officiellt den sämsta mamman i världen nu. Eller det kanske jag blev när jag dessutom râkade sticka Alexander med nagelsaxen dâ vi klippte naglarna och han viftade till med händerna i ett lössläppt ögonblick.

Som "el gran finale" sâ lyckades Irma göra en dubbelâtta pâ sin tre-hjulings-helikopter och förskönade sig själv med en alldeles utomordentlig fläskläpp och dâ bestämde jag mig för att nu banne mig fick det vara slut pâ denna dagen och sâ gick vi och badade badkar.

Over and out frân torsdag from hell ;)

/Y


Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Ajajajajaja stackars både dig och Irma <3



Hoppas er dag idag blir MKT bättre och att ni får en fin kommande helg



Kram

2012-04-20 @ 07:20:05
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Annika

Oj vilken trist dag, har sådana här hemma med, barnen är ofta fulla i blåmärken, rivsår, fläskläppar och nu senast har båda två haft varsin vacker blåklocka runt ena ögat... det är så man skäms ibland men de klättrar och far och testar gränserna, man hinner sällan med!

2012-04-20 @ 09:49:21
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Gardenhouse

Nu önskar jag dig en fin fredag och helg, det kan ju verkligen behövas efter en sådan torsdag...

Kram Sussi

2012-04-20 @ 10:45:58
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Ninja

Hoppas att den här kuren ska hjälpa nu då....

2012-04-20 @ 12:38:14
URL: http://nordtellus.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Det vore väl 17 om det inte medicinen skulle hjälpa nu, hoppas det! Det tar ju på krafterna att vara sjuk så länge. Oj,oj...det är fullt ös hos dig! Hoppas ni får en bra fredagskväll!

Kram!



(håller fortfarande på och redigerar bilder från ön :)

2012-04-20 @ 14:03:33
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Louize

varför medicin? va har hänt?

2012-04-21 @ 12:59:21
URL: http://shapeful.vimedbarn.se
Postat av: Louize

Svar till yohanna:

Oj, ja verkligen ett sammanträffande

men hur har du reagerat på mögel? jag börjar undra om ja är allergisk och ja hittar inte nån information och börja om dee psykiskt och känner mig galen.

jag får som klåda, värst är händerna, sen benen och huvudet.. känns somom de kryper under huden på mig och 2 av gångerna har jahittat nån frukt

som varit dålig i det rum ja kännt detta som värst och efter städning så försvann besvären…



nu har ja ja börja få tillbaka känslan i sovrummet och mycket möjligt att man kan ha glömt nått där men ja blir galen och vet ej vad ja ska göra!

2012-04-21 @ 13:49:11
URL: http://shapeful.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0