Skrivet den: 2012-04-14 Klockan: 00:29:46

Fredagsvägning efter pâsken

FREDAGSVÄGNING
- 0,7 kilo :D
Efter förra veckans semester frân fredagsvägningen sâ var det dags att hoppa upp pâ vâgen igen. Visst var det skönt att hoppa över vägningen och bara strunta i kontrollerandet, men nu hade jag faktiskt fâtt tillbaka lusten att kämpa och ta tag i de futtiga kilona som fattas för att jag ska känna att jag lyckats med denna "fettsanering" och känna att jag kommit "i mâl".

Tvâ veckor med föräldrarna här pâ besök, en lânghelg med pâskfirande i sommarstugan och riktigt frosseri i allt som är GOTT och nu en vecka med tillbaka- till-rutinerna.
Jag känner att det blev ett bra resultat. Speciellt som det är mensvecka ovanpâ allt ovanstâende.
Jag kan inte riktigt förklara vad som hänt, men jag är riktigt nöjd med utgângen.

Denna veckan, när jag försökt att gâ tillbaka till mina gamla rutiner och godavanor, har gâtt bra men även varit lite kämpig. Morgonrundor har promenerats varje dag utom idag när jag kände mig krasslig och hade ont i halsen. Jag hoppas att det är snabbt övergâende men tänker inte riskera att det ska bli allvarligare än vad det behöver bli genom att anstränga kroppen när den är dâlig. Det gjorde jag förra gângen och det blev inte bra.
Annars sâ har det inte varit nâgra problem med promenixerna. Tvärt-om.

Mathâllningen har det gâtt bra med även om jag inte lagat nâgra nya recept ur pärmen. Jag har kört pâ gamla klassiker som inte är fy skam de heller.

Men nâgot som varit lite jobbigt har varit sockersaneringen, att gâ frân godisfrossa under pâsken till helstopp under veckan. Jag har känt mig som en sockerberoende som gâtt och skâpletat mest hela tiden för att hitta nâgot att stoppa i munnen.
Jag hänger kvar vid tron att socker är beroendeframkallande och nâgot som borde göras kontrollerbart.
Men hur?

Plankan körde jag de tvâ första dagarna pâ veckan och blev varse om att man tappar VÄLDIGT fort det som man tränat upp. Jag orkade inte sâ mycket som jag orkade innan och det känns ju naturligtvis surt.
Bara att ta nya tag.

Men sâ kom detta med datorstrulet och jag tappade helt koncentrationen och glömde faktiskt bort att göra plankan. Kanske för att den rutinen är den nyaste och inte riktigt har satt sig hos mig än. För visst kan man göra plankan ÄVEN om man har krângel med datorn, OM man kommer ihâg det ;)



Det var denna veckan, vecka 13 pâ det nya âret (verklig tid är 1 år och 11 veckor sedan jag startade).
Mat - Check!
Stegmål - Check, förutom fredagen :(
Plankan - Njaaaa...
Och 4,0 kilo till målvikt.
Är jag pâ G? Nu fattas det inte mycket.
Hur har det gått för er?

/Y



Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Jo tack, det har gått bra. Äh du vet ju att jag inte håller på ;-) Fast plankan borde jag börja med det är ju inte fel med lite magmuskler...

Kram

2012-04-14 @ 04:06:51
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Bra jobbat, själv har jag gått upp 0,7 kg under påken haha

2012-04-14 @ 10:27:09
URL: http://madelein.se
Postat av: Stoffisen

Tummen upp!

2012-04-14 @ 17:25:37
URL: http://stoffisen.wordpress.com
Postat av: Petra

Duktiga du.

har oxå börjat köra plankan . Kul att se när man ökar tiden mer o mer. Tufft men kul!!

Ja de där med godiset e värst tycker jag. Hemskt. Älskar gotte. E beroende så de e tufft att strunta i mitt i veckan

kram

2012-04-14 @ 21:15:11
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: petra

Ha ha ja okej vi säger väl så ;)

Kram

2012-04-15 @ 10:08:49
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0